Re: Vista plus Xp - pytam o partycje i przywracanie Visty

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 12 Sep 2008 - 22:38:34 MET DST

Dnia Fri, 12 Sep 2008 15:07:06 +0000 (UTC), pablo napisał(a):

> [...]
>
> Chciałbym na nowym laptopie obok VistyPro zainstalować XP. W zasadzie już wiem
> jak to zrobić, ale mam pewne wątpliwości.
> Na kompie jest partycja z Vistą i 10Gb partycja recovery. Chciałbym jak
> najmniej namieszać, żeby Vista zachowała możliwość skorzystania z tej partycji
> recovery. Chciałbym podzielić jakoś partycję Visty i na nowej postawić XP.
> Nie wiem czy ta partycja recovery jest rozszerzoną(1) czy drugą podstawową(2).
> W drugim(2) przypadku mam wątpliwości, czy ta partycja recovery zachowa swoją
> funkcjonalność, ponieważ stanie się ona dla Visty dyskiem E:(vista-C:, XP-d:,

Partycja recovery jest na pewno partycją podstawową. Funkcjonalność
zachowa, bo to jaką literkę przydzielił jej system nie ma najmniejszego
znaczenia jako że boot do recovery odbywa się z poziomu BIOS-u.

> Przypadek (1) rozwiązałbym tak: zrobiłbym obraz partycji Recovery np.
> BootitNG, usuną ją i stworzył 2 dodatkowe partycje podstawowe obok
> instniejącej Visty(oczywiście trochę ją zmniejszając), przywracając potem
> partycję recovery na jedną z nich (którą?), a na tą drugą zainstalował XP.
> Czy to w ogóle dobry pomysł, czy można to zrobić lepiej i szybciej?

Podziel po prostu pierwszą partycję na dwie i na tej drugiej postaw
XP-ka. Partycji recovery nie ruszaj.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/