Vista plus Xp - pytam o partycje i przywracanie Visty

Autor: pablo <gawell.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 12 Sep 2008 - 17:07:06 MET DST

Witam

Chciałbym na nowym laptopie obok VistyPro zainstalować XP. W zasadzie już wiem
jak to zrobić, ale mam pewne wątpliwości.
Na kompie jest partycja z Vistą i 10Gb partycja recovery. Chciałbym jak
najmniej namieszać, żeby Vista zachowała możliwość skorzystania z tej partycji
recovery. Chciałbym podzielić jakoś partycję Visty i na nowej postawić XP.
Nie wiem czy ta partycja recovery jest rozszerzoną(1) czy drugą podstawową(2).
W drugim(2) przypadku mam wątpliwości, czy ta partycja recovery zachowa swoją
funkcjonalność, ponieważ stanie się ona dla Visty dyskiem E:(vista-C:, XP-d:,
recovery-E:) Czy to będzie problem?

Przypadek (1) rozwiązałbym tak: zrobiłbym obraz partycji Recovery np.
BootitNG, usuną ją i stworzył 2 dodatkowe partycje podstawowe obok
instniejącej Visty(oczywiście trochę ją zmniejszając), przywracając potem
partycję recovery na jedną z nich (którą?), a na tą drugą zainstalował XP.
Czy to w ogóle dobry pomysł, czy można to zrobić lepiej i szybciej?

Ostatnie moje pytanie do Was dotyczy tego, co gdzieś przeczytałem - że gdy
jest Vista z Xp, to przy uruchamianiu Xp, system kasuje punkty przywracania
Visty. Jak można temu zapobiec?