Re: Vista plus Xp - pytam o partycje i przywracanie Visty

Autor: pablo <gawell.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 13 Sep 2008 - 12:52:57 MET DST

Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):

> .
>
> Partycja recovery jest na pewno partycją podstawową. Funkcjonalność
> zachowa, bo to jaką literkę przydzielił jej system nie ma najmniejszego
> znaczenia jako że boot do recovery odbywa się z poziomu BIOS-u.

Bałem się o to, bo myślałem że Vista tworzy na tej partycji również zwykłe
punkty przywracania, i że istotne jest jaką będzie mieć literkę w systemie.
Ale chyba nic z tego nie rozumiem :\

> Podziel po prostu pierwszą partycję na dwie i na tej drugiej postaw
> XP-ka. Partycji recovery nie ruszaj.

Witam
Dziekuję za odpowiedź. Okazało się że partycja Recovery jest pierwszą
partycją(a w systemie literka d:), a Visty jest drugą w MBR.
Jeśli podzielę partycję Visty i na nowej (3-ciej w kolejnosci podstawowej w
MBR) postawię Xp, to jak będą wyglądały oznaczenia partycji w obu systemach?
W viscie byłoby: Vista-c:, Xp-d:, recovery-E:? A jeśli tak, to nie
przeszkadza,że recovery znajdzie się na E:?
W XP: Xp-c:, recovery- d:, Vista-e:? Dobrze kombinuję?

Chodzi mi o rzecz najważniejszą: czy funkcjonalność partycji recovery w Viscie
wiąże się z tym jaką literką jest oznaczona w systemie(czy musi być to w tym
przypadku d:, tak jak na początku?)

W artykule MS o kasowaniu punktów przywracania Visty przez XP, jest uwaga, że
stosując rozwiązanie zapobiegające temu nie ma się dostępu do partycji Visty z
poziomu Xp - tak to zrozumiałem. Czy nie ma na to sposobu?
Czy po pierwszym uruchomieniu Xp, nie zrobi on nic złego tej partycji recovery?

będę wdzięczny za odpowiedź
pozdrawiam