Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 21 Jul 2008 - 18:01:01 MET DST

On Mon, 21 Jul 2008 09:02:30 +0200, Piotr Krzyżański wrote:

> Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości

> Dość ważne - widać, że "coś" jest na dysku - zresztą tak samo będzie
> widać jeśli spojrzymy na dysk z poziomu niższego, niż system

No dobrze. Ale co mówi np o zawartości nazwa 01.mp3 albo
dokument_tajny.doc?

> Coraz głośniej słychać, że 'polski ustawodawca' chce powielić
> brytyjski model prawa, czyli prokurator może Ci nakazać ujawnić hasło - jeśli
> tego nie zrobisz to sąd może przyłożyć do 5 lat...
> W takim przypadku szyfrowanie lewych systemów, mp3 staje się
> bezprzedmiotowe. ;-)

A jak nie pamiętam to co? Mam sobie zapisywać hasła? Poza tym masz
funkcjonalność hidden volume więc nie widzę problemu
Dołóż do tego montowanie z kluczem, którego _nie masz_ obowiązku chronić i
po sprawie. Hasło - proszę bardzo. Klucz - nie mam, skasował mi się z
systemem, proszę poszukać pliku tesciowa.jpg. Jeśli da się odzyskać -
zamontujecie partycję, jeśli nie ... przykro mi.

--
Pozdrawiam
Piotrek