Wirus w nowym XP

Autor: Shogun <schogun123CIACH_at_o2.pl>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 22:29:26 MET DST

Witam

Niedawno pomagałem kupić znajomemu komputer. Kupiliśmy gotowca, z
zainstalowanym WinXP Home SP2. Pozwoliłem znajomemu podłączyć
wszystkie kabelki (w tym kabel od modemu Neostrady!), żeby się mógł
wykazać ;), niestety nie pamiętałem o swoich dawnych przygodach z
podłączaniem Windowsa bez firewalla do sieci.
        Komputer został włączony i po chwili zobaczyliśmy taki mniej więcej
komunikat (piszę z pamięci): "Użytkownik próbuje się zalogować
używając nieprawidłowego hasła" czy jakoś podobnie. I jeszcze coś o
programie csrss.exe. Pamiętam podobne problemy po podłączeniu
Windowsa 2000 (bez firewalla) do sieci, kończyło się reinstalacją
systemu, instalacją zapory i wtedy dopiero podłączeniem do sieci (nie
było pod ręką innego kompa z antywirusem, żeby oczyścić zainfekowany
system).
        Mam do szanownych grupowiczów pytanie: Czy taki system, bez
zainstalowanego programu Neostrady (firma sprzedająca nie wiedziała,
że będę podłączał NEO) mógł tak szybko - kilkadziesiąt sekund -
"załapać" paskudztwo?
Systemu nie udało mi się uruchomić, nawet w trybie awaryjnym, po
ponownej instalacji systemu, firewalla, podłączeniu sieci wszystko
działa planowo, czyli dobrze.

Pozdrawiam

--
Andrzej Kalbarczyk