Re: Wirus w nowym XP

Autor: Jarek P. <jarek[kropka>
Data: Fri 18 Jul 2008 - 14:37:46 MET DST

"Shogun" <schogun123CIACH@o2.pl> wrote in message
news:g5oa35$57t$1@inews.gazeta.pl...

> Mam do szanownych grupowiczów pytanie: Czy taki system, bez
> zainstalowanego programu Neostrady (firma sprzedająca nie wiedziała,
> że będę podłączał NEO) mógł tak szybko - kilkadziesiąt sekund -
> "załapać" paskudztwo?

IMO nie. Ale mógł bez problemu załapać coś choćby z pendriva wetkniętego weń
z jakichkolwiek powodów przez was, albo przez sprzedawcę w sklepie.
Sam miałem niedawno podobną przygodę: komputer (służbowy) odebrany od
firmowych Informatyków świeżo po postawieniu przez nich systemu. Ich wersja
była taka, że oni tylko system postawili, wgrali korporacyjny soft i nic
więcej, a faky wyglądały w ten sposób, że nic nie robiąc z komputerem,
podpiąłem go do sieci i w tym momencie zaczął korporacyjny antywirus
raportować serie po kilkadziesiąt wirusów. Winne było gówno przenoszone na
pendrivach i dość głęboko się ukrywające w systemie (antywiry nie
wykrywały), a przy aktywnym dostępie do internetu ściągające sobie kolegów.

J.