Re: Instalacja XP na dysku SATA2 i przy okazji jeszcze jedno

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Tue 08 Jul 2008 - 12:39:34 MET DST

W artykule <08c9f03e-a9c1-4a92-a00b-15b5dffd5056@b1g2000hsg.googlegroups.com>
Rafal M napisał(a):

> W jaki sposob zainstalowac Xp z SP2 na dysku SATA2?
>
> Wiem ze instalator Windows nie obsluguje (nie widzi) dyskow SATA2. Jak
> to ominac? Wiem ze moge wygrzebac gdzies zworke z HDD i na czas
> instalacji Windowsa przestawic go w tryb Sata.

Taaak? A mi się wydawało, że zależy to od sterowników do kontrolera
dysków, a nie od jakiejś zworki ;)
Jeśli w BIOSie masz możliwość przestawienia kontrolera w tryb Native
(a nie SATA - różne biosy mogą mieć różne nazwenictwo), wówczas kontroler
przedstawi się jako IDE i na 98% instalacja ruszy.
Jeśli nie masz takiej opcji (bo nie wszystkie mają), wówczas pozostaje Ci
tylko podstawić w trakcie instalacji dyskietkę ze sterownikami i wskazać
je przez F6 w trakcie instalacji. Dalej pójdzie bez problemów. I moim
zdaniem jest to lepsze rozwiązanie.
Sterowniki są na pewno na CD płyty głównej oraz na stronie producenta.

> Jak myslicie co warto zrobic format c:, zainstalowac na nowo system i
> caly dzien poswiecic na instalacje programow itd, czy moze lepiej
> przeprowadzic ponowna instalacje naprawcza?

Mnie czeka to samo. Ale wszystko zależy od tego co masz poinstalowane
i ile czasu chcesz na zabawę poświęcić. Jeśli czas instalacji systemu
oraz aplikacji i danych będzie mniejszy niż czas poświęcony na próby
naprawy systemu, wówczas odpowiedź jest oczywista.

PS: pewnie za chwilę Michał, Piotr lub Radosław się na mnie oburzą za
taką poradę, ale często siedzenie i szukanie błędu (dla osoby, która
nie siedzi przysłowiowe 24/7 nad windowsem i nie zna go od podszewki)
jest bardziej casochłonne niż skonfigurowanie systemu od zera. A i tak
nie zawsze jest gwarancja, że błąd zostanie skutecznie usunięty.
Chociaż z Waszymi poradami jest duża szansa :)

Jacek