Re: Instalacja XP na dysku SATA2 i przy okazji jeszcze jedno

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Tue 08 Jul 2008 - 12:38:57 MET DST

Dnia Tue, 08 Jul 2008 03:19:24 -0700, Rafal M napisał(a):

> W jaki sposob zainstalowac Xp z SP2 na dysku SATA2?
>
> Wiem ze instalator Windows nie obsluguje (nie widzi) dyskow SATA2. Jak
> to ominac? Wiem ze moge wygrzebac gdzies zworke z HDD i na czas
> instalacji Windowsa przestawic go w tryb Sata.

BNie ma różnicy w "widzeniu" między SAta-1 i SATA-2.
Trzeba albo zmienić w BIOS tryb z AHCI na inny, albo przygotować dyskietkę
ze sterownikiem do kontrolera i przy instalać dodać ją wciskając na
początku F6.

> Pytanie drugie:
>
> System, ktory teraz mam (XP) dziala juz od prawie 3 lat. Niby jest ok,
> ale co raz czesciej zaczynaja sie robic z nim problemy (typy np
> ostatnio poznikaly ikonki - o czym bylo na grupie), wolniej sie
> wylacza, itd.
>
> Jak myslicie co warto zrobic format c:, zainstalowac na nowo system i
> caly dzien poswiecic na instalacje programow itd, czy moze lepiej
> przeprowadzic ponowna instalacje naprawcza?

Myślę, że po tym czasie warto przeinstalować. Zacząć od przetestowania RAM
i dysku a potem przygotować service pack 3 i zainstalować go jeszcze
przed podłączeniem systemu do sieci.