Re: Vista - jakie rozsadne wymagania sprzetowe. Jak jest z oprogramowaniem/sterownikami na wersji 64bit? [dlugie]

Autor: AdamS <ad.as_at_cut.interia.pl>
Data: Mon 23 Jun 2008 - 11:01:20 MET DST

Dnia Sat, 21 Jun 2008 16:16:11 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

> Jaki sprzet trzeba miec do rozsadnej pracy na Viscie Home Premium
> (chyba wersji 64bit)?
ja mam płytę na AMD690G 2GB RAM z tego 256 na grafikę i AMD 64 X2 4000
Vista 64 bit działa bez problemów to znaczy mam jeden związany z
uzyskiwaniem IP po całkowitym odłączeniu zasilania ale da się z tym żyć

> Czy na tej konfiguracji (zakladajac dodatkowy 1GB ram, moze 2) da się
> na Viscie _normalnie (bez stresowo)_ pracowac? W sensie przy podobnym
> komforcie jak na XP?
Ja na swojej konfiguracji pracuję bezstresowo

> Jak wyglada sprawa z oprogramowaniem/sterownikami?
bez problemów

> Jak wygladaja sterowniki do starszego sprzetu typu:
> drukarka Canon i250
> skaner Epson V10
najlepiej sprawdzić na stronach producenta

> Jak dziala tutaj wspolpraca z telefonami komorkowymi? Nie ma jakis
> problemow?
Generalnie telefony z kartami pamięci wykrywane są jako kolejne dyski i bez
problemów można przenosić dane. Natomiast nie działało jak trzeba
oprogramowanie dedykowane SE Suite czy jakoś tak do starszego telefonu. Do
nowszych jak i do nowych nokii bez problemów.

> Jak jest z oprogramowaniem, ktore wspolpracuje z Vista, ale producent
> nie podaje czy chodzi o wersje 32 czy 64bit?
działa

> Jesli ktos moze sie wypowiedziec jak na Viscie 64bit chodzi
> oprogramowanie z ktorego jestem przyzwyczajony korzystac:
>
> - OpenOffice.ux.pl - tutaj wg producenta pracuje z Vista, ale czy z
> 64bit?
działa z tym że ja nie mam z ux

 - czy dziala _bez problemu_ codeck pack K-lite (znowu info ze dziala
> na Vista ale bez podania czy 64bit tez)
działa i jest też dostepna wersja 64bit. Załaczony WMP jak i Media Center
bez problemów korzysta z wersji 64bit z wyświetlaniem napisów włacznie
Media Player Clasic bez problemu korzysta z wersji 32bitowej. Obie wersje
nie kolidują ze sobą

> - Nero - mam dosyc stara wersje OEM dolaczona do DVD-RW
wersja 6 z kawałkiem nie da się zainstalować

> Jak w ogole Vista sobie radzi z oprogramowaniem/grami dzialajacym na
> XP 32bity?
radzi sobie. Dużo nie gram co prawda ale do tej pory jedna gra nie chciała
się zainstalować ale ona nawet w wymaganiach XP nie miała

> Ile gdzies potrzebuje Vista 64 na partycje systemowa (ile jest na
> poczatku a ile po przyroscie (bo czytalem ze sie rozrasta po
> zainstalowaniu do pewnego momentu)? BTW tam jest formatem zapisu NTFS
> czy cos nowego?
nie pamiętam dokładnie bo pisze z innego miejsca ale part. systemową mam
60GB z tego wolne coś koło 35GB
Rozrasta się w przypadku błędów. Raporty o błedach potrafią dużo miejsca
zająć ale bez problemów mozna to wyczyścić narzędziem do czyszczenia dysków

> Jak dlugo Vista mocno kreci HDD (tez swiezo po instalacji podobno
> mocno dyskami kreci).
Własciwie to ona cały czas coś robi z tymi dyskami? Z tym że faktycznie po
instalacji i bezpośrednio po uruchomieniu najwięcej

> Jak jest z wykrywaniem podzespolow typu dyski SATA2 (z czym XP ma
> problem przy instalacji)?
U mnie było tak: niby wykrył i zaczęła się instalacja by po jakimś czasie
zawisnąć, za każdym razem w tym samym miejscu. Pomogło załadowanie z
poziomu instalatora sterowników do Sata czyli tak jak w XP

> Ile gdzies wydajnosci strace (jesli w ogole) w stosunku do XP (chodzi
> o wydajnosc w samej pracy w systemie, oprogramowaniu, grach)?
Ja rzekłbym, że generalnie nie odczuwam spadku wydajności a niekiedy
zauważam nawet wzrost, zwłaszcza przy korzystaniu z Media Center i obsługi
karty TV. Poprzednio w XP była to udręka.

> To ze teraz moja karta graficzna nie obsluguje DirectX 10 nie bedzie
> stanowic problemu (DirectX 9.0c jest dolaczony do Visty)?
Moja tez nie obsługuje DX10 i nie ma problemu

> Kolejna sprawa nie mniej wazna - jak beda chodzic na Viscie 64bit gry
> klasyki (w ktore gram, bo bija grywalnoscia na glowe wspolczesne
> gnioty) - Total Annihillation z 1997r, TransportTycoon Deluxe, Theme
> Hospital (wersja z 1997r.)?
Nie udało mi się zainstalować gry rayman2 więc można się spodziewać
podobnych problemów ze starymi grami

> Jak jest z bledami w Viscie - poprawione juz sa te najbardziej
> irytujace? Z tego co slyszalem byly problemy z iloscia polaczen (???)
> - w sensie internet wolno chodzil, czy wolne kopiowanie plikow z HDD
> na HDD czy z partycji na partycje.
Internet chodzi normalnie
Z HDD na HDD nie sprawdzałem ale z partycji na partycję w racha uprawnień
tego samego użytkownika bez problemów. Wyrażnie wolniej następuje
kopiowanie pomiędzy plikami różnych uzytkowników.

Od siebie dodam że pracuje na koncie użytkownika a nie jak większość na
administratorze i nie mam kłopotów z nagminnymi komunikatami UAC