Re: Vista - jakie rozsadne wymagania sprzetowe. Jak jest z oprogramowaniem/sterownikami na wersji 64bit? [dlugie]

Autor: ALGI <asssik_at_NOSPAM.o2.pl>
Data: Tue 24 Jun 2008 - 22:16:30 MET DST

Dnia Sat, 21 Jun 2008 16:16:11 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

> Aktualnie mam c2d 1.86 Ghz, 1 GB ram (tutaj pewnie trzeba bedzie
> dokupic), karte graficzna na chipsecie 7600GS (dokladnie Gigabyte GV-
> NX76G256D-RH), plyta glowna Gigabyte GA-965G-DS3 (czy tutaj wykryje mi
> karte dzwiekowa z plyty dzialajaca w DD5.1)?
>

> Czy na tej konfiguracji (zakladajac dodatkowy 1GB ram, moze 2) da się
> na Viscie _normalnie (bez stresowo)_ pracowac? W sensie przy podobnym
> komforcie jak na XP?

2GB RAM i odpowiedź brzmi tak (z tym że ja mam 32bit).

> Z tego co czytam to Vista do samego plynnego wyswietlania okienek
> potrzebuje dobrej karty graficznej ;) - zeby nie bylo tak, ze teraz
> moge spokojnie na PCecie obejrzec film 1080p, a po zakupie Visty
> obejde sie smakiem ;)
> Moja karta graficzna w ogole da rade?

Ja mam wbudowaną Intela (notebook) i śmiga - z tym że ja nie gram.
Ale filmy HD dla testu puszczałem i szły OK.

> Czy ten juz legendarny spadek wydajnosci w grach tyczy sie tylko ramu
> (Vista zajmuj wiecej), na obnizenie pracy procka i karty graficznej
> nie ma to wplywu?

Nie gram - nie wypowiadam się.

> Moze sie ktos orientuje, bo infolinia MS i tak jest czynna od
> poniedzialku, czy majac Viste Home Premium OEM mozna zrobic w razie
> czego downgrade do XP?

ZTCP to tylko z Ultimate BOX ale potwierdź to jeszcze.

> Teraz takie pytanie do osob uzywajacych Visty w wersji 64bit na
> codzien:

Ja 32 bit więc tutaj omijam....
Jedyne co powiem to że mało komu te 64 bity coś dają więc nie wiem czy jest
sens.....a tylko jest problemogenne...

> Jak dlugo Vista mocno kreci HDD (tez swiezo po instalacji podobno
> mocno dyskami kreci).

Na początku tak - indeksuje....
Potem spokój...

Oczywiście jest prefetch czy automatyczne robienie punktu przywracania
(jako shadowcopy) ale to oczywiste....

> Jak jest z bledami w Viscie - poprawione juz sa te najbardziej
> irytujace? Z tego co slyszalem byly problemy z iloscia polaczen (???)
> - w sensie internet wolno chodzil, czy wolne kopiowanie plikow z HDD
> na HDD czy z partycji na partycje.

To jest poprawione już dawno jakąś łatką ale i tak przecież jak teraz
łykniesz Viste to od razu SP1 instalujesz...
Wkurzające były 3-4 miesiące po premierze - potem już spokojnie pracuje bez
stresu...