Re: "zepsute" pliki jpg [Linux boot]

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce_at_invalid.com>
Data: Fri 06 Jun 2008 - 07:23:32 MET DST

Sempiterna napisał(a):

> Nie dochodzi nawet do tego.
> Kernel panic (lub coś w podobie) i/lubajlepszym razie okrojony shell.

To jak masz "okrojony shell", to fdisk lub cfdisk się uruchomią.

> Stąd kładę to na karb niedopatrzenia - że instalator/starter próbuje
> fizycznie dobrać się do pierwszego fizycznego interfejsu, a na nim nic
> nie ma - no i głupieje totalnie. Dysk i CDROM jest dopiero na piątym,
> pierwsze 4 to SATA. Pingwin za wcześnie porzuca BIOS przy starcie chyba...

A który interfejs jest "fizycznie pierwszy", cokolwiek by to miało znaczyć?
Czy /dev/hda jest "bardziej pierwszy", niż /dev/sda, czy odwrotnie i dlaczego?
(kolejność bootowania z BIOS akurat teraz nie ma znaczenia)

A jakbyś nie miał SATA, za to "zwykłe" SCSI- to ten kontroler byłby "pierwszy"
czy nie? Nie nabijam się, ale zwyczajnie nie wiem, o czym piszesz.

--
Dominik (& kąpany)