Re: "zepsute" pliki jpg [Linux boot]

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 06 Jun 2008 - 21:12:30 MET DST

Użytkownik "Dominik & Co"
<Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce@invalid.com> napisał w wiadomości
news:g2ahkl$14t$1@inews.gazeta.pl...

> To jak masz "okrojony shell", to fdisk lub cfdisk się uruchomią.

Acha, ok, spróbuję przy okazji, zobaczę, co pokaże.

> A który interfejs jest "fizycznie pierwszy", cokolwiek by to miało
> znaczyć?

Właśnie nie obsadzony niczym SATA. A jak wyłączyć, to 'wszystko albo
nic'. Zatem nie da sie zostawić samego IDE. Zresztą... próbowałem też
kombinacji z SATA, AHCI, włączaniem, wyłączaniem, przełączaniem, to
tylko przy POST polawiałą się dodatkowa plansza, a zachowanie live cd
nie zmieniło się.

> Czy /dev/hda jest "bardziej pierwszy", niż /dev/sda, czy odwrotnie i
> dlaczego?
> (kolejność bootowania z BIOS akurat teraz nie ma znaczenia)

To ja wiem... w końcu sam płytowy boot startuje. Nawet chyma udev, czy
jak mu tam odpala... potem się sraczy.

> A jakbyś nie miał SATA, za to "zwykłe" SCSI- to ten kontroler byłby
> "pierwszy"
> czy nie? Nie nabijam się, ale zwyczajnie nie wiem, o czym piszesz.

Pojęcia nie mam... w każdym razie BIOS nie dysponuje zamianą kolejności
interfejsów.
Jakby co - płytra Gigabyte GA-P35-DS3, bez literki R.
Bios najnowszy dostępny - wgrany. Procesu pdmiany nic nie zakłóciło.

Wyskoczyłem przez hibernację do BIOSu - pierwsze 4 kanały (0-3), to
SATA, wyłacznie Master, dwa następne to IDE, Master i Slave, na nich mój
HDD i CD-ROM, dwa następne, to też SATA, choć BIOS pokazuje je jako
Master i Slave. W sumie 8 kanałów - 2 IDE i 6 SATA (w tym 2 RAID).

--
D4
Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych.