Re: Zmiana nazwy konta w windows xp-home

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 05 Jun 2008 - 21:32:15 MET DST

Dnia Thu, 5 Jun 2008 19:04:24 +0000 (UTC), Artur Frydel napisał(a):

> Witam.
>
> Czy istnieje możliwość zmiany nazwy konta w windows xp home?
>
> Mam paredziesiąt maszyn z tym systemem, na komputerach istny bałagan, i
> chcę to doprowadzić jakoś do porządku. Dlatego na maszynach będą konta
> komputer001-konto001 itd... Mam problem z niektórymi kontami, gdzie userzy
> mają już zaisntalowane mnóstwo swojego softu - nie chcę im kasować konta,
> a tylko zmienić nazwę (za pomocą ktorej będą się logowali do serwera
> plików). Wiem że w windows xp prof się da... Pytanie czy jest jakaś
> możliwośc aby zrobić to w home?

Nie... lepiej tego nie rób. Zmieni się nazwa jaką user się loguje do
systemu, ale jego nazwa sieciowa nie, i będzie totalny bałagan. Poza tym
będzie owszem nowa nazwa, ale dane pozostaną w starym profilu na dysku.
Pogubisz się i Ty, i ci userzy.

Rozwiązaniem może być pozakładanie nowych kont, zalogowanie się na nie
choć raz żeby powstał profil, potem restart komputera, zalogowanie się
na jakieś trzecie konto administracyjne i przekopiowanie spod niego
starych profili w ścieżki nowych profili, wskazując jednocześnie nowe
konta jako użytkowników tych profili. Wszystko to zrobisz w Mój komputer
==> Właściwości ==> Opcje zaawansowane ==> zakładka Profile. Po
wykonaniu tych operacji będziesz miał stare i nowe konta z teoretycznie
takimi samymi danymi i ustawieniami. Po weryfikacji działania nowych
kont, stare konta można będzie zlikwidować.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/