Myślicie że używanie komputera jest proste?

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Mon 26 May 2008 - 10:55:40 MET DST

Anegdotą to raczej nie jest, ale:
ostatnio przychodzę do domu, a siostra na mnie z krzykiem, że co ja
zrobiłem z komputerem (który sam złożyłem z części które kupiłem za
swoją kasę i sam opłacam neta), bo ona chciała coś napisać i nigdzie
worda nie ma! Jak jej powiedziałem, żeby kupiła ms ofice'a (299 zł) to
oburzona, bo 'przecież wszyscy mają i nikt nie płacił'. A notatnika nie
mogłaś użyć? Notatnik? Co ty mi gadasz, ja nie znam, a tak w ogóle to
jak coś napisze to inni nie będą mieli notatnika i co? Jak wydrukuję?
Żeby było śmieszniej, w menu start w ciągu paru sekund uruchomiłem
notatnik, po kolejnych sekundach open office włączony, jakiś zamiennik
notatnika i dodatkowo edytor tekstu online od googla.
Innym razem siostra musiała pokrzyczeć na brata by coś zrobił, bo nie ma
internetu... czyli mówiąc po ludzku, nie było na pulpicie ikony IE.
Gdyby to moja mama, która nie ma kontaktu z komputerem tak powiedziała,
to ok, ale nie dwudziestoparoletnia dziewczyna pracująca od kilku lat
przy komputerze w dużym banku... oczywiście informatykę w szkole też
miała...

Człowiek sobie sprawy nie zdaje, jak piekielnie skomplikowana jest
podstawowa obsługa komputera :)