Re: [OE] Plik .dbx przekroczył 2 GB - jak uratować maile?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Fri 21 Mar 2008 - 13:08:22 MET

Osoba podpisana jako f1j@k_? <person@server.pl> w artykule
<news:fru4vl$dt2$1@news.onet.pl> pisze:

> Grzegorz Niemirowski ośmielił się napisać:

> nie no pomylka mialo byc 4G, a w zasadzie sprawdzilem, i znow gadam
> nieprawde :/
> W Win<2k mozna faktycznie odwolywac sie do plikow >2G ale jest to nieco
> nieporeczne, poniewaz zwraca 2 liczby 32 bitowe a nie jedna 64bitowa,

Dalej portalisz, czyli nadmiernie uogólniasz, a tu nie ma prostej reguły:
* Część funkcji systemowych i programów korzysta z liczb 32-bitowych bez
znaku - i te obsługują do 4 GB.
* Inna część funkcji systemowych i programów korzysta z liczb 32-bitowych ze
znakiem - te z kolei obsługują do 2 GB. Wykorzystanie znaku czasem bywa
uzasadnione, np. plik niepobrany z internetu ma wielkość -1 bajt.
* W niektórych miejscach błędnie używa się liczb 32-bitowych dla
przedstawienia łącznej wielkości grupy plików.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)