Re: [OE] Plik .dbx przekroczył 2 GB - jak uratować maile?

Autor: <f1j_at_k_?>
Data: Thu 20 Mar 2008 - 17:55:49 MET

Grzegorz Niemirowski ośmielił się napisać:
> f1j@k_? <person@server.pl> napisał(a):
> Dodatkowo z tego co wiem to dopiero w win2k sa fn umozliwiajace
>
> Skąd taka informacja?
nie no pomylka mialo byc 4G, a w zasadzie sprawdzilem, i znow gadam
nieprawde :/
W Win<2k mozna faktycznie odwolywac sie do plikow >2G ale jest to nieco
nieporeczne, poniewaz zwraca 2 liczby 32 bitowe a nie jedna 64bitowa, w
rezultacie czego czesto uzywajac tych funkcji olewa sie bardziej
znaczace 32bity, jesli ktos zainteresowany to prosze sobie poczytac o fn
np do odczytywania rozmiaru pliku (albo inne np do przesuwania sie w pliku)
win95+ GetFileSize()
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa364955(VS.85).aspx
i win2k+ GetFileSizeEx()
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa364957(VS.85).aspx

> E tam, na facie jest przecież limit 4GB.

true, 2^32 to 4mld jakby co to
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm