Usługa Active Directory nie może ustanowić połączenia z wykazem globalnym

Autor: Dariusz Rodziewicz <radziwil_at_wp.pl>
Data: Fri 21 Mar 2008 - 13:08:26 MET

Mam jeden serwer (MS Windows Server 2003 PL), który pełni funkcję
kontrolera
domeny. Od pewnego czasu w dzienniku zdarzeń pojawia się następujący
komunikat:

Typ zdarzenia: Błąd
Źródło zdarzenia: NTDS General
Kategoria zdarzenia: Wykaz globalny
Identyfikator zdarzenia: 1126
Data: 2008-03-19
Godzina: 02:18:57
Użytkownik: ZARZĄDZANIE NT\LOGOWANIE ANONIMOWE
Komputer: SERWER
Opis:
Usługa Active Directory nie może ustanowić połączenia z wykazem
globalnym.

Dane dodatkowe
Wartość błędu:
1355 Określona domena nie istnieje lub nie można się z nią
skontaktować.
Identyfikator wewnętrzny:
3200cf3

Akcja użytkownika:
Upewnij się, że wykaz globalny jest dostępny w lesie oraz jest
osiągalny z
tego kontrolera domeny. Możesz użyć narzędzia nltest, aby zdiagnozować
ten
problem.

Aby znaleźć więcej informacji, zobacz
http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp w Centrum pomocy i obsługi
technicznej.

Użyłem narzędzia nltest i oto, co otrzymałem:

S:\>nltest /dsgetdc:gms
           DC: \\SERWER
      Address: \\192.116.1.249
     Dom Guid: 7a3338c7-f3a9-482b-9a3b-d1fd91ba79dd
     Dom Name: GMS
  Forest Name: gms.local
 Dc Site Name: Nazwa-pierwszej-lokacji
Our Site Name: Nazwa-pierwszej-lokacji
        Flags: PDC DS LDAP KDC TIMESERV GTIMESERV WRITABLE DNS_FOREST
CLOSE_SITE

The command completed successfully

S:\>nltest /dclist:gms
Get list of DCs in domain 'gms' from '\\SERWER'.
    serwer.gms.local [PDC] [DS] Site: Nazwa-pierwszej-lokacji
The command completed successfully

S:\>nltest /dcname:gms
PDC for Domain gms is \\SERWER
The command completed successfully

Jak dla mnie wszystko wygląda w porządku. Nie jestem pewien, czy
dobrze
rozumiem komunikat z dziennika zdarzeń, ale to wygląda tak, jakby
kontroler
domeny sam z sobą nie mógł się skontaktować. Jakieś wskazówki, co do
powyższego błędu.

Pozdrawiam

Darek