Re: Ale wydajna ta Vista 64-bitowa

Autor: Sanctum Officium <bla.bla_at_bla.bla>
Data: Thu 13 Mar 2008 - 23:03:45 MET

news:17olytiyk5dpd$.dlg@kwinto.prv...

> Kto to są ci "wszyscy"? Ja widziałem testy i benchmarki pokazujące, że
> Vista jest co najmniej tak szybka jak XP. Warunek jest jeden: musi mieć
> wystarczająco dużo RAM-u do pracy i natywne sterowniki do sprzętu, z
> którym współpracuje.

Ano gadają tu i tam. Rezultaty rozsiewanych bredni widać - Vista sprzedaje
się słabo. Na szczęście MS już zaraz wycofuje XP ze sprzedaży.

> Generalnie Vista lepiej zarządza pamięcią, więc różnica będzie rosła
> wraz z obciążeniem systemu.

Właśnie to zauważyłem. Na bardzo malutkich, drobnych aplikacjach Vista
64-bitowa i XP 32-bitowe chodzą podobnie, a może i nawet XP szybciej. Na
troche większych już Vista zaczyna wychodzić na prowadzenie. Na średnich już
widać wyraźna przewagę Visty. Na dużych aplikacjach i dużych plikach różnica
jest już ogromna na korzyść Visty. Nie warto się już dziś pakować w XP, bo
to antyk. Tylko Vista i to 64-bitowa, bo tylko ta w pełni wykorzysta
możliwości współczesnego sprzętu.

MK