Jak przywrócić w XP początkową szybkość uruchamiania systemu?

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Thu 06 Mar 2008 - 10:52:06 MET

Witam,

Powszechnie wiadomo, że Windows XP z czasem wydłuża swój czas startu.
Chwilę po zainstalowaniu jest to ok pół minuty. Rok później 2 minuty nie są
niczym niezwykłym.

Czy istnieje jakiś program, który potrafiłby wykonac analizę systemu pod tym
kątem? Np. podałby tabelę porównawczą, która pokazywałaby, jakie nowe
elementy się pojawiły.

Wiem, że XP uruchamia całą masę usług, które mogą być zbędne, ale
samodzielna analiza ich przez laika do niczego nie prowadzi. Ja pojęcia nie
mam, które usługi są mi potrzebne, a które nie.

Jeszcze bardziej mnie ciekawi, które programy powodują, że czas uruchamiania
systemu wzrósł u mnie czterokrotnie. Pamiętam, że po zainstalowaniu systemu
i wszystkich moich "ulubionych" sterowników i programów (antywirus, GG,
karta TV, kamera, itd.) - XP uruchamiał się nadal całkiem sprawnie. Czy jest
jakiś wygodny sposób na przywrócenie tej dawnej sprawności? Tak oczywiste
rzeczy jak porządkowanie dysku, czy czyszczenie systemu jakimś c-cleanerem
niewiele dają. Co jeszcze mogę zrobić?

MN