Re: Jak przywrócić w XP początkową szybkość uruchamiania systemu?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 06 Mar 2008 - 19:59:29 MET

In news:fqoes5$qb$1@news.onet.pl,
*Marcin Narzynski* <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> typed:
> [...]
> nie mam, które usługi są mi potrzebne, a które nie.
>
> Jeszcze bardziej mnie ciekawi, które programy powodują, że czas
> uruchamiania systemu wzrósł u mnie czterokrotnie. Pamiętam, że po
> zainstalowaniu systemu i wszystkich moich "ulubionych" sterowników i
> programów (antywirus, GG, karta TV, kamera, itd.) - XP uruchamiał się
> nadal całkiem sprawnie. Czy jest jakiś wygodny sposób na przywrócenie tej
> dawnej sprawności? Tak oczywiste rzeczy jak porządkowanie dysku, czy
> czyszczenie systemu jakimś c-cleanerem niewiele dają. Co jeszcze mogę

Zacznij od wylaczenia karty sieciowej (dla testu), jesli czas otwarcia
bedzie mniejszy, to wina lezy po stronie karty sieciowej lub sterownikow do
niej.

Juz kiedys o tym pisałem, powtórze jeszcze raz:
Najprostszym sposobem jest uzycie programu narzedziowego BootVis firmy
Microsoft.
Do pobrania BottVis1.37 http://www.soft32.com/download_19687.html .
http://download.microsoft.com/download/whistler/BTV/1.0/WXP/EN-US/bootVis-tool.exe
Po uruchomieniu programu wybierz z jego podmenu Trace (na pasku menu
glownego) opcje Next Boot (jesli chesz analizowac sam proces ladowania) albo
opcje Next Boot + Driver Delays (jesli interesuja Cie dodatkowo opoznienia
wprowadzone przez sterowniki). W wyswietlonym oknie Trace Repetitions okresl
ilosc przeladowan systemu w trakcie analizy - im liczba ta bedzie wieksza,
tym dokladniejsze beda wyniki analizy.
Po analizie wybierz opcję Optimize System z podmenu Trace i w wyswietlownym
okienku System Reboot, kliknij Reboot Now, teraz program BootVis
przeprowadzi reorganizacje systemu w celu jego przyspieszenia.

Ponadto wprowadź do rejestru zapisy:
1.Defragmentacja plikow startowych
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction
ciag " Enable" = zmień z N na Y
2.Rezygnacja z czyszczenia pliku wymiany przy zamykaniu
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Memory Management
wartosc "ClearPageFileAtShutdown" = 1 zmien na 0
3.Eliminacja programow uruchamianych przy starcie systemu - msconfig ,lub
klucz
dla wszytskich uzytkownikow
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
dla zalogowanego konkretnego uzytkownika
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
4.Eliminacja zbednych uslug uruchamianych przy starcie (serwices.msc):
Mozesz smialo wylaczyc "Numer seryjny nosnika przenosnego", "Harmonogram
zadan", "Aktualizaje automatyczne", "TeInent", "konfiguracja zerowej sieci
bezprzewodowej" itd..
5. Przeniesienie jadra Windows do pamieci RAM. Z definicji wszystko, co
znajduje sie w pamieci RAM, dziala szybciej niz cos wymagajacego dostepu do
dysku i pamieci wirtualnej.
Mozna to zmienic, aby wylaczyc stronicowanie i umiescic jadro na stale w
pamieci RAM.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Memory Management
Dodaj wartosc DWORD "DisablePagingExecutvie" = 1
6.itd...w.g wlasnych upodoban:
np. gdy system XP pojawił sie po raz pierwszy, o nowym interfejsie
powiedziano wiele dobrych i złych rzeczy. Mimo narzekań wiekszości
uzytkowników zachowuje domyślne ustawienia, zamiast przełączyć sie na
klasyczny interfejs, przypominajacy poprzednie wersje Windows itd...

PS.
Uruchom w trybie rejestrowanym bootlog.txt, użyj programu BootLogAnalyzer
www.vision4.co.ul/vision4 -->sprawdź co się ładuje podczas startu.