Re: Jak przywrócić w XP początkową szybkość uruchamiania systemu?

Autor: Marek Karbowiak <maro-83_at_wp.pl>
Data: Thu 06 Mar 2008 - 11:08:01 MET

Marcin Narzynski pisze:
> Witam,
>
> Powszechnie wiadomo, że Windows XP z czasem wydłuża swój czas startu.
> Chwilę po zainstalowaniu jest to ok pół minuty. Rok później 2 minuty nie
> są niczym niezwykłym.
>
> Czy istnieje jakiś program, który potrafiłby wykonac analizę systemu pod
> tym kątem? Np. podałby tabelę porównawczą, która pokazywałaby, jakie
> nowe elementy się pojawiły.
>
> Wiem, że XP uruchamia całą masę usług, które mogą być zbędne, ale
> samodzielna analiza ich przez laika do niczego nie prowadzi. Ja pojęcia
> nie mam, które usługi są mi potrzebne, a które nie.

> [...]

start/uruchom/msconfig
i tam w sekcji uruchamianie powyłączaj to co nie jest potrzebne. Dla
przykładu kasa programów ładuje tam swoje programy aktualizacyjne, agent
gg czy winampa też osobiście uważam za zbędny. Posprawdzaj sobie co tam
masz tylko nie wyłączaj sobie jakiś potrzebnych aplikacji. Większość
zorientujesz się po ścieżce do pliku który jest uruchamiany.
Dużo tez zabiera antywirus. A jeśli chodzi o usługi które też tam masz
to poczytaj opisy, niektóre są oczywiste.

Pozdrawiam
Marek