FAT 32 - rozmiar klastra

Autor: ...piiit... <fexel_at_wp.pl>
Data: Fri 01 Feb 2008 - 02:50:48 MET

Witam.

Czy jest jakaś zależność pomiędzy rozmiarem jednostki alokacji (CLUSTRA) w
FAT32 a szybkością zapisu/odczytu z dysku twardego/karty pamięci itp.?
Czyli np. im mniejszy cluster tym wolniejszy odczyt lub na odwrót?

Jak to właściwie jest?
Mam np. dwie partycje na pierwszej partycji C: rozmiar clustra ustawiony na
2KB (partycja 10GB FAT32), a druga rozmiar clustra 32KB (FAT32 102GB). Która
partycja jest szybsza?

Na której lepiej trzymać np. temporary internet files?

A może szybszy jest np. FAT16?
Kiedyś czytałem że najlepiej trzymać pamięć wirtualną na FAT16 ze względu na
szybkość.

Proszę kogoś obeznanego z tematem o naświetlenie sprawy.