Zapasowy serwer

Autor: Adi <aa_at_wp.pl>
Data: Fri 21 Dec 2007 - 15:28:45 MET

Witam

Planuje zakup serwera z systemem Windows 2003 server, ktory to bedzie sluzyl
głownie jako serwer plikow.
Problem mam taki ze dane na nim przechowywane musza byc dostepne 24/h nawet
podczas awarii (procesor/plyta itp)

Jednym z pomyslow jest postawienie 2 backupowego serwera z identycznym
ustawieniem systemu i w przypadku awarii przeniesieniu tylko do niego
dyskow. Jedyny problem to licencja (mam licencje na wszystkie systemy i
programy w firmie ale nie usmiecha mi sie placenie za 2 W2k3 server ktory to
moze nigdy nie zostac uzyty)

Zastanawiam sie nad 2 wyjsciami:

- prostsze (teoretycznie narazie) postawienie systemu na virtalnej maszynie
na jednej ze stacji roboczych. Tylk ozastanwaiam sie czy przeniesione dyski
z poprzedniego kompa bedzie mozna udostepnic i czy nie bedzie z tym zadnych
problem.
- trudniejsze to poswiecenie 1 ze stacji roboczych na kopie tamtego serwera
i wrzocenie go gdziesz do piwnicy aby czekal na swoja chwile.

Czy ktos praktykowal juz cos podobnego? Moze jakies inne rozwiazanie (koszty
sa wazne)

Pozdrawiam
Adam