Re: Zapasowy serwer

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Fri 21 Dec 2007 - 16:08:21 MET

"Adi" <aa@wp.pl> wrote in message news:fkgiu1$2eo$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Planuje zakup serwera z systemem Windows 2003 server, ktory to bedzie
> sluzyl głownie jako serwer plikow.
> Problem mam taki ze dane na nim przechowywane musza byc dostepne 24/h
> nawet podczas awarii (procesor/plyta itp)
>
> Jednym z pomyslow jest postawienie 2 backupowego serwera z identycznym
> ustawieniem systemu i w przypadku awarii przeniesieniu tylko do niego
> dyskow. Jedyny problem to licencja (mam licencje na wszystkie systemy i
> programy w firmie ale nie usmiecha mi sie placenie za 2 W2k3 server ktory
> to moze nigdy nie zostac uzyty)

Byc moze wogole nie potrzebujesz licencji, zadzwon na 801308801 i zapytaj.

> Zastanawiam sie nad 2 wyjsciami:
>
> - prostsze (teoretycznie narazie) postawienie systemu na virtalnej
> maszynie na jednej ze stacji roboczych. Tylk ozastanwaiam sie czy
> przeniesione dyski z poprzedniego kompa bedzie mozna udostepnic i czy nie
> bedzie z tym zadnych problem.

To sobie musisz przetestowac. Ale zobacz jak wyglada licencjonowanie (czy
mozesz wirtualizowac
na tym desktopie i czy masz licencje na wirtualizowany system).

> - trudniejsze to poswiecenie 1 ze stacji roboczych na kopie tamtego
> serwera i wrzocenie go gdziesz do piwnicy aby czekal na swoja chwile.

Stacje robocze ogolnie rzecz biorac nie sa optymalnym zamiennikiem
serwera....

> Czy ktos praktykowal juz cos podobnego? Moze jakies inne rozwiazanie
> (koszty sa wazne)

Normalnie robi sie to DFSem domenowym na dwoch serwerach.