Re: Jak formatować partycję pod instalację XP

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 26 Nov 2007 - 19:05:32 MET

"Jacek Maciejewski" napisał:

> Primo nie jestem pewien czy instalerem XP można sformatować cokolwiek
> poza partycją systemową

Pytanie było o partycję systemową właśnie, o ile udało mi się dobrze
rozszyfrować pytanie (BTW: co to jest dysk C: ?)

> a secundo, posługiwanie się partycjonerem z instalatora
> XP jest mniej wygodne niż np. PQMagic czy innymi.

A i owszem, zwłaszcza jak ma graficzne międzymordzie. Problem tylko w
dobraniu odpowiedniej wersji np. PQM do systemu plików - co poniektórzy
używają jeszcze wersji 7 czy nawet 6 do obsługi NTFS 3.1 i ślą potem
rozpaczliwe posty, co skwapliwie jest wykorzystywane przez wiadome siły ;-)
do swoistej krucjaty przeciwko temu narzędziu.

> Tertio, aby sformatować trzeba założyć,

Pytanie było właśnie o formatowanie, więc wychodzę z założenia (sic!), że
wątkotwórca ma już co formatować ;-) Np. założoną już partycję...

> a pytek nie poruszył aspektu wielu partycji (z różnymi systemami plików)
> który dla odpowiadacza wydaje się istotny.

A w jaki sposób? Istnienie na dysku wielu partycji (w tym np. linuchowych)
jakoś wpływa na możliwość wyboru i sformatowania wybranej partycji z poziomu
instalatora? Poważnie pytam.

JoteR