Re: Uratowanie systemu przy zmianie plyty,klonowaniu itd

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 17 Nov 2007 - 13:46:24 MET

Dnia Sat, 17 Nov 2007 12:39:51 +0100, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

> I zawsze masz pewność, że ta przestrzeń jest naprawdę wolna? ;->

Generalnie jak nie jest wolna, to jest zbędna.

> dd może całkowicie bezpiecznie kopiować dyski/partycje z systemami plików
> w stanie rozpieprzonym (gdy np. nie jesteś pewien, czy narzędzia naprawcze
> nie zrobią z danych jeszcze większej sieczki i chcesz mieć możliwość
> drugiego podejścia),

Ale tutaj nikt nie mówi o kopiowaniu rozpieprzonego systemu plików. Nie
ma więc potrzeby wykopiowywać ani jednego sektora ponad to, co
niezbędne.

> zaś inteligentne programy rozumiejące systemy plików
> albo wtedy odmówią, albo wyręczą narzędzia naprawcze w robieniu z danych
> jesieni średniowiecza.

Inteligentne programy wykonują najpierw weryfikację systemu plików.
Chyba że myślisz o programach "inteligentnych inaczej" z jakiegoś
linuksowego worka z niedoróbkami.

> Oczywiście można dobierać narzędzie do zastosowania, ale dd jest wszędzie
> i działa zawsze.

Ciekawe. U mnie go nie ma. I w żadnym systemie Windows też go nigdy nie
widziałem. Chyba pomyliłeś grupy dyskusyjne.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/