Re: Uratowanie systemu przy zmianie plyty,klonowaniu itd

Autor: Tomasz Minkiewicz <Tomasz.Minkiewicz_at_interia.pl>
Data: Sat 17 Nov 2007 - 14:28:22 MET

On Sat, 17 November 2007 13:46 *Michal Kawecki* (kkwinto@o2.px)
wrote in <1q5p8bn6asjsa.dlg@kwinto.prv>:

> Dnia Sat, 17 Nov 2007 12:39:51 +0100, Tomasz Minkiewicz napisa艂(a):

> Generalnie jak nie jest wolna, to jest zb臋dna.

Interesuj膮cy punkt widzenia. Dot膮d zawsze by艂em przekonany, 偶e zaj臋ta
przestrze艅 na dysku zwykle zawiera jakie艣 rzeczy, kt贸re mog膮 by膰
u偶ytkownikowi jeszcze potrzebne, ale co ja tam wiem. ;>

> Ale tutaj nikt nie m贸wi o kopiowaniu rozpieprzonego systemu plik贸w. Nie
> ma wi臋c potrzeby wykopiowywa膰 ani jednego sektora ponad to, co
> niezb臋dne.

Ale trzeba ustali膰, kt贸ry program b臋dzie odpowiedni, 艣ci膮gn膮膰 go (o ile nie
kupi膰), a nast臋pnym razem mo偶e si臋 okaza膰, 偶e mamy sytuacj臋 podobn膮 modulo
stan systemu plik贸w i nasz wspania艂y program si臋 w niej gubi. Trzeba wi臋c
b臋dzie si臋 bawi膰 od nowa. Albo przeprosi膰 ze starym, brzydkim, niewygodnym
dd. ;)

> Inteligentne programy wykonuj膮 najpierw weryfikacj臋 systemu plik贸w.

Przecie偶 to napisa艂em. W tym podkre艣lonym fragmencie.
Ale co z tego, 偶e wykonaj膮 weryfikacj臋? Je艣li wynik weryfikacji b臋dzie
negatywny, to odm贸wi膮 wsp贸艂pracy, wi臋c w wielu sytuacjach taki program
mo偶na se wsadzi膰.

> Chyba 偶e my艣lisz o programach "inteligentnych inaczej" z jakiego艣
> linuksowego worka z niedor贸bkami.

> Ciekawe. U mnie go nie ma. I w 偶adnym systemie Windows te偶 go nigdy nie
> widzia艂em.

Nie zamierzam trollowa膰, ani wywo艂ywa膰 艣wi臋tych wojen (na co Ty najwyra藕niej
masz w tej chwili ochot臋 ;>), tylko stwierdzi艂em fakt. dd jest w ka偶dej
dystrybucji, live or otherwise, Linuksa czy dowolnego innego uniksoida,
a tak膮 dystrybucj臋 mo偶na sobie 艣ci膮gn膮膰 w pi臋膰 minut, co jest IMAO
rozwi膮zaniem najlepszym, bo najprostszym i najta艅szym.
Czy dd jest w samym systemie Windows, czy go nie ma, to tu akurat bez
znaczenia. Je艣li Ci system nie wstaje i chcesz go kopiowa膰, to i tak musisz
odpali膰 maszyn臋 z p艂yty, w dodatku zawieraj膮cej odpowiednie oprogramowanie.
Wi臋c czemu nie zastosowa膰 rozwi膮zania oczywistego i sprawdzonego (nawet
je艣li suboptymalnego w pewnych sytuacjach)?
Oczywi艣cie je艣li kto艣 chce, to mu wolno przeprowadzi膰 studium por贸wnawcze
20 program贸w do kopiowania dysk贸w i wyda膰 ze $100 na ten idealny, ale ja
w tym sensu nie widz臋.

> Chyba pomyli艂e艣 grupy dyskusyjne.

Mo偶liwe. Bardzo prawdopodobne, 偶e czego艣 nie wiem i jednak da si臋 zrobi膰
kopi臋 dysku u偶ywaj膮c narz臋dzi dost臋pnych po zabutowaniu systemu z p艂yty
instalacyjnej Windows.

--
Tomasz.Minkiewicz@interia.pl