Re: nowa na grupie ...ale stara

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Tue 13 Nov 2007 - 19:34:18 MET

Rosa pisze:
> Witam Was!
> Jestem tutaj pierwszy raz i chce pozotac , zeby moc Was podpytywac,
> kiedy nie radze sobie sama.
> Bede tutaj tylko od "brania" , ale chyba mam prawo do tego, jako pewnie
> pierwsza polska emerytka-informatyk. Jestem historia informatyki.
> Kto z Was slyszal o takich compach jak UMC-1 albo ZAM2 GAMMA. Potem
> weszly ODRY.

Dla mnie historia, ale słyszałem o tych maszynach :)

> [...]
> Millenium na compa pod Vista i przy organizowaniu sie w nowym srodowisku
> Visty.
> Od 2 tygodni przewracam sie na kazdym kroku. Nie radze z podstawowymi
> problemami. Najgorzej, ze Vista nie przyjmuje ani printera ani scanera
> ani camery. Wszystko dla niej za stare. Nie spytalam sie o jej
> stosunek...do mnie. Pewnie tez jestem za stara. .
> Moze zaczne od konca.
> Jestem od paru lat w Canadzie.
> Jak mozna najprosciej zainstalowac polska czcionke(przestawiac na polska
> klawiature?), zeby moc pisac e-mail-e z ogonkami?

Ustawić polską klawiaturę? Wszystkie fonty mają polskie ogonki (Panel
Sterowania, opcje regionalne i językowe).

> 5 lat temu, internetowy kolega z Nowej Zelandii podal mi instrukcje ,
> wg ktorej udalo mi sie je zainstalowac, ale Vista jest jakas kompletnie
> inna i idac tamtym tropem nic mi nie wychodzi.
> Moze ktos mi napisze na priv, zeby nie zasmiecac grupy. Nie znam
> jeszcze zwyczajow tej grupy.
>
> Druga sprawa:
> Kolega probowal zainstalowac driver dla camery i printera, ktorych

Może się czepiam, ale w języku polskim jest kamera i drukarka, a nie
camera i printer. Niby wszystko jest zrozumiałe, ale stąd już tylko krok
do zdań w rodzaju "ty, luknij no na tego bejbisa, bo jak folnie ze
stersów to sobie całego fejsa zeskraczuje" ;)

> teoretycznie Vista nie przyjmuje. Niby znalazl na necie odpowiednie
> drivery, ale z tego nic nie wyszlo.

Ze starym sprzętem tak jest. Niewiele się da zrobić, poza wymianą na nowszy.

> Najgorzej, ze tego drivera do camery nie udaje mi sie odinstalowac ,
> chociaz jak to robie, otrzymuje komunikat, ze jest odinstalowywany.
> Z odinstalowaniem dla printera poszlo gladko.

W trybie bezpiecznym powinno się udać usunięcie sterownika.

> I przy kazdym starcie compa, domaga sie podlaczenia camery.
> Jak podlaczalam camere, padal system. Na szczescie Vista sama sie
> podnosi na F11. Juz tylko canceluje takie zadanie ale przeciez nie moze
> tak nieelegancko pozostac.
> Wybaczcie moze niefachowe sformulowania i wyjasniajcie mi, prosze,
> najprostsze sprawy(moze na priv).
>
> Trzecia sprawa:
> CZy z Vista nie dostajecie Worda, bo ja nie widze u siebie. Nie chcialo
> mi otworzyc zbioru w Wordzie. :-(

Nie. Word to zupełnie osobny program.

> Jest za to Microsoft Works ale chyba nie ma importu z Worda.

Ściągnij sobie OpenOffice.org. Za darmo, a pliko Worda odczyta.

 Jeszcze
> tego wszystkiego nie posprawdzalam, bo ciagle potykam sie o drobiazgi.
> Np nie chce mi trzymac na compie hasla dostepu do Internetu, mimo, ze go
> o to prosze.????

A konkretniej?

--
| Andrea | http://czerwona-linia.blogspot.com/ |
There is no such thing as overkill, there is