nowa na grupie ...ale stara

Autor: Rosa <halinab_at_WYTNIJTOcaninter.net>
Data: Tue 13 Nov 2007 - 18:31:02 MET

Witam Was!
Jestem tutaj pierwszy raz i chce pozotac , zeby moc Was podpytywac,
kiedy nie radze sobie sama.
  Bede tutaj tylko od "brania" , ale chyba mam prawo do tego, jako
pewnie pierwsza polska emerytka-informatyk. Jestem historia informatyki.
Kto z Was slyszal o takich compach jak UMC-1 albo ZAM2 GAMMA. Potem
weszly ODRY.
  A ja juz pracowalam na nich. W jezykach wewnetrznych!
Zbyt dluga przerwa w interesowaniu sie informatyka spowodowala, ze
jestem kompletnie zerowa w tej dziedzinie i chcialabym moc skorzystac z
Waszej wiedzy. Na studiowanie ksiag juz nie mam ochoty(przesyt), bo mam
wiele zgola innych hobby.
Pierwszy raz , po przerwie 10 letniej, jestem zmuszona sama rozgryzac
problemy pojawiajace sie przy przy przenoszemiu danych z compa pod
Millenium na compa pod Vista i przy organizowaniu sie w nowym srodowisku
Visty.
Od 2 tygodni przewracam sie na kazdym kroku. Nie radze z podstawowymi
problemami. Najgorzej, ze Vista nie przyjmuje ani printera ani scanera
ani camery. Wszystko dla niej za stare. Nie spytalam sie o jej
stosunek...do mnie. Pewnie tez jestem za stara. .
Moze zaczne od konca.
Jestem od paru lat w Canadzie.
Jak mozna najprosciej zainstalowac polska czcionke(przestawiac na polska
klawiature?), zeby moc pisac e-mail-e z ogonkami?
  5 lat temu, internetowy kolega z Nowej Zelandii podal mi instrukcje ,
wg ktorej udalo mi sie je zainstalowac, ale Vista jest jakas kompletnie
inna i idac tamtym tropem nic mi nie wychodzi.
  Moze ktos mi napisze na priv, zeby nie zasmiecac grupy. Nie znam
jeszcze zwyczajow tej grupy.

Druga sprawa:
Kolega probowal zainstalowac driver dla camery i printera, ktorych
teoretycznie Vista nie przyjmuje. Niby znalazl na necie odpowiednie
drivery, ale z tego nic nie wyszlo.
Najgorzej, ze tego drivera do camery nie udaje mi sie odinstalowac ,
chociaz jak to robie, otrzymuje komunikat, ze jest odinstalowywany.
Z odinstalowaniem dla printera poszlo gladko.
I przy kazdym starcie compa, domaga sie podlaczenia camery.
  Jak podlaczalam camere, padal system. Na szczescie Vista sama sie
podnosi na F11. Juz tylko canceluje takie zadanie ale przeciez nie moze
tak nieelegancko pozostac.
  Wybaczcie moze niefachowe sformulowania i wyjasniajcie mi, prosze,
najprostsze sprawy(moze na priv).

Trzecia sprawa:
  CZy z Vista nie dostajecie Worda, bo ja nie widze u siebie. Nie
chcialo mi otworzyc zbioru w Wordzie. :-(
  Jest za to Microsoft Works ale chyba nie ma importu z Worda. Jeszcze
tego wszystkiego nie posprawdzalam, bo ciagle potykam sie o drobiazgi.
Np nie chce mi trzymac na compie hasla dostepu do Internetu, mimo, ze go
o to prosze.????
Na pewno jestem jeszcze za ciemna...czyli za blondynka. ;-)
  Serdecznie Was pozdrawiam i chyba bede tutaj czestym gosciem, jak mnie
jakos sprobujecie zrozumiec.
Halina