Re: Bezpieczne repartycjonowanie na XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 10 Nov 2007 - 17:06:06 MET

Dnia Sat, 10 Nov 2007 13:31:00 +0100, JoteR napisał(a):

> Wygodniej - może i tak, bezpieczniej - nie. Jak się dysk posypie, to razem z
> drugą partycją ;-) Skoro masz "dużo maszyn w sieci", to pewnie jest tam też
> i serwer z polityką backupu? Tam jest miejsce na kopie zapasowe dokumentów.
> Trzymanie ich na osobnej partycji lokalnego dysku stwarza złudne poczucie
> bezpieczeństwa.

Oj, z tym to ja się absolutnie nie zgadzam. Backupy backupami, te też
trzeba robić oczywiście, ale jak się sypnie pierwsza partycja to traci
się i system, i dane. A jakoś tak się składa, że najczęściej sypie się
właśnie pierwsza partycja, druga pozostaje zdrowa.

Kolejny przykład wykorzystania drugiej partycji to zapisywanie na niej
obrazu pierwszej. Bez podziału na dwie partycje byłoby to niemożliwe.

Trzeci powód to np. możliwość krzyżowego przechowywania danych pomiędzy
usieciowionymi komputerami, co zdecydowanie podnosi bezpieczeństwo tych
danych. Nawet jeśli robi się regularne backupy na zewnętrznym nośniku.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/