Re: Bezpieczne repartycjonowanie na XP

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 10 Nov 2007 - 13:31:00 MET

"podgikp" napisał:

> Mam w sieci dużo maszyn na Windows XP z 1 partycją na cały dysk .
> Bezpieczniej i wygodniej byłoby mieć partycję na kopie zapasowe i
> dokumenty.

Wygodniej - może i tak, bezpieczniej - nie. Jak się dysk posypie, to razem z
drugą partycją ;-) Skoro masz "dużo maszyn w sieci", to pewnie jest tam też
i serwer z polityką backupu? Tam jest miejsce na kopie zapasowe dokumentów.
Trzymanie ich na osobnej partycji lokalnego dysku stwarza złudne poczucie
bezpieczeństwa.

> Przy okazji plik wymiany gdzie najlepiej dać główna , rozszerzona
> partycja , czy partycja FAT16 ~ plik wymiany.?

Zostawić jak jest, najwyżej ustawić rozmiar na sztywno.

> Chyba że uważacie że partycjonowanie nie jest już opłacalne i trzeba
> pracować na komputerach z 1 partycją. ?

To Ty musisz zdecydować, czy jest opłacalne - to Twoja sieć. Przy ocenie
musisz *wziąć* pod uwagę m. in. takie czynniki, jak nakład czasu na
przepartycjonowanie tej - dużej, jak pisałeś - liczby dysków, pojemność
tychże dysków - czy jest co dzielić, sposób instalacji systemów (klasyczny,
z obrazu lokalnego, z obrazu sieciowego), sposób składowania danych przez
programy i użytkowników etc. Temat-rzeka, tu nie ma żelaznych reguł, sposób
postępowania jest wypadkową przyzwyczajeń użytkowników, widzimisię
administratorów, możliwości sprzętu, kaprysów oprogramowania itd.

JoteR