Re: Do speców od dzielenia dysków?

Autor: pilotek <malupilcio_at_ogo.com>
Data: Wed 07 Nov 2007 - 23:16:09 MET

> RAID0 jeżeli chodzi o dużo zapisów, RAID1 bardzie pasuje do uniwersalnego
> używania (czyli wiele odczytów) i przy okazji zapewnia większą dostępność.

chodzi mi o to ze w raid 0 jest wieksze prawdopodobienstwo awarii i utraty
danych no i z 2x250GB robi sie 250GB

> To cała reszta tych dywagacji zaowocuje efektem placebo, nic nie jest w
> stanie
> radykalnie czy nawet zauważalnie przyspieszyć od takich zabiegów. Poza tym
> dyski są tanie.

mam dwa dyski 250Gb i nie chec dokupowac wiecej

> A ja nie wiem co chcesz mirrorować.

skoro rozkladam dane na dwa dyski w raid0 to chce pozniej mirrorowac ten
pierwszy uklad dla bezpieczenstwa danych

> A w wersji bez RAID to bez różnicy i tak szybciej nie będzie. Linux sobie
> poradzi w praktycznie każdej sytuacji (na jakiejkolwiek partycji by nie
> był),
> Windows musi mieć swój bootloader na pierwszej aktywnej partycji.

ale czy to znaczy ze jesli utworze partycje c dla bootloadera to mimo ze
bede instalowal windows na D:, to zamontuje mi swoj bootloader na c: ?

> Proponuję inne wyjście - napisz po prostu jakie chcesz mieć systemy
> operacyjne.
> Nie sugeruj rozwiązań.

ok, a wiec:
-system podstawowy do pracy na codzien Xp Pro
-troche danych, muzyki, zdjec, filmow
-Linux w jakiejs obszernej dystrybucji zeby moc sie nauczyc i przesiadac
powoli na ten system
-Vista w edycji 64-bit zeby poeksperymentowac z nowymi wydaniami programow
64-bit
-w kazdy mrazie chce miec stabilny system do pracy na codzien i mozliwosc
korzystania z kilku systemow ktorych chce sie nauczyc/poeksperymentowac