Re: Jaki darmowy Firewall pod XP?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 29 Oct 2007 - 21:34:08 MET

Dnia Sun, 28 Oct 2007 21:10:07 -0000, Mikołaj Bartnicki napisał(a):

> Gdzie te bzdury? Napisałem, że wg podlinkowanego testu (czyli tego:
> http://www.matousec.com/projects/windows-personal-firewall-analysis/leak-tests-results.php
> ) firewall z Windowsa XP SP2 nie działa. Jeśli pisałbym nieprawdę, to
> oznaczałoby, że wg tego testu rzeczony firewall działa. Co mówi test
> sprawdź sam; jest też tam pokrótce opisana metodologia. I naprawdę nie
> chce mi się wierzyć, że ktoś chciał zrobić psikusa i sfałszować
> wyniki.

Znam tę stronę bardzo dobrze, bo sam ją linkowałem wielokrotnie na
grupach. Ale nigdy nie w kontekście Zapory. Problem tkwi bowiem w
pytaniu, dlaczego Zapora wypada w tych testach aż tak źle. Otóż ona
przecież nie filtruje ruchu wychodzącego - a tak się składa, że w tym
'teście' nic innego się nie testuje... Innymi slowy, tabelka ta
zwyczajnie porównuje ze sobą produkty z natury rzeczy nieporównywalne i
nie powinna być w ogóle użyta jako argument świadczący o
(nie)skuteczności Zapory.

> Wiem, że jako MVP nie bardzo możesz krytykować wytwory
> Microsoftu, ale wybacz...

Nie widzę związku. Polecam na grupach jedynie te programy, które znam,
używam i uważam za dobre. Jednym z takich programów jest Zapora, a
status MVP nie ma tu nic do rzeczy.

BTW sam swego czasu przechodziłem okres fascynacji śledzeniem tabelek
pokazujących, który program z kim się łączy i ile danych wysyła, i
przetestowałem chyba wszystkie dostępne na rynku firewalle osobiste. Ale
mi po prostu przeszło. Obecnie uważam tandem Zapora + dobry antywirus i
program antyspyware działający w tle jako wystarczająco skuteczne i co
najważniejsze - chyba najmniej kłopotliwe rozwiązanie. Choć przyznać
muszę, że bardzo ładnie sprawuje się tutaj także beta NOD32 Security
Suite, w której zaimplemetowano (chyba) okrojoną wersję Outposta. Też
się specjalnie nie wtrąca, a robi swoje i to w sposób praktycznie nie
obciążający systemu.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/