Re: Jaki darmowy Firewall pod XP?

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 12:18:14 MET

Mikołaj Bartnicki wrote:

> Według testu do którego podlinkowałem parę postów wyżej, systemowy
> firewall z Windowsa XP SP2 po prostu nie działa i równie dobrze
> mogłoby go nie być...

Ten test to sobie można zwinąć w ciasny rulonik i wsadzić... Jeśli masz
syf na komputerze, to masz poważny problem i firewall tutaj nie pomoże.
To po pierwsze. A po drugie oprogramowanie zabezpieczające nie powinno
powodować kolejnych dziur bezpieczeństwa. Niestety, im oprogramowanie
"bardziej wypasione", tym prawdopodobieństwo dziury jest większe.
Zwłaszcza, że znaczna część rzeczy w tych programach była robiona po
amatorsku (i stąd później płacze jak wyszła Vista).
Mnie tam wbudowany FW wystarczy. Antywirusa rezydentnego nie używam, mam
ClamAV do sprawdzania "obcych" rzeczy. I Software Restriction Policy by
coś przypadkiem wbrew mej woli się nie uruchomiło...

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl