Re: [P.S.]: Jaki darmowy Firewall pod XP?

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 12:16:32 MET

Użytkownik "Lawrens Hammond" <valhalla@interia.pl> napisał w wiadomości
news:47246cce$1@news.home.net.pl...

> Użytkownik "Piotr Krzyżański" <piciu@it-faq.pl> napisał w wiadomości

> Popieram.

> Skonkretyzuję przy okazji pewną wątpliwość - Czy uruchomienie 2 zapór może dać
> więcej dziur, niż tylko jednej z nich?

Jeśli w obu puścisz ruch, tym bardziej przychodzący, to jakie ma to znaczenie?
Systemowa zapora reaguje na otwarcie portu - to wystarczy.

> Przykłądowo - mam włączoną systemową, dogrywam jej Kerio, czy Comodo i
> odpalam... Mniej, czy bardziej bezpiecznie?

Mniej - system może pokazać ekran śmierci i dane z z pisanego
dokumentu, a nie zapisane na dysk, ulatują w siną dal ;-)

> Bo mając Kerio czynne i aktywne, zatwierdzałem też komunikaty zapory
> systemowej. Nie lepiej, jeśli ruchu pilnują dwie zapory, w miejsce jednej?

I teraz szukaj tej, która blokuje ruch, ruch który chcesz puścić...

> Nie gryzą się, choć Comodo musiałem trochę podopieszczać, aby mi P2P
> chodziło... teraz śmiga szybko i ładnie...

Czasami się nie gryzą bo mogą pracować w różnych warstwach, ale to
proszenie się o kłopoty. Antywirusy też masz dwa? Życzę powodzenia ;-))
 Jedna zapora/firewall, ale dobrze skonfigurowana w zupełności wystarczy.
Że o koncie użytkownika nie wspomnę...

Piciu