Re: [P.S.]: Jaki darmowy Firewall pod XP?

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 12:21:49 MET

*Lawrens Hammond* pisze:

> Skonkretyzuję przy okazji pewną wątpliwość - Czy uruchomienie 2 zapór
> może dać więcej dziur, niż tylko jednej z nich?
> Przykłądowo - mam włączoną systemową, dogrywam jej Kerio, czy Comodo i
> odpalam... Mniej, czy bardziej bezpiecznie?
> Bo mając Kerio czynne i aktywne, zatwierdzałem też komunikaty zapory
> systemowej. Nie lepiej, jeśli ruchu pilnują dwie zapory, w miejsce
> jednej?
> Nie gryzą się, choć Comodo musiałem trochę podopieszczać, aby mi P2P
> chodziło... teraz śmiga szybko i ładnie...

IMO to ani mniej ani bardziej bezpieczne. Tylko... takie trochę bez sensu
;-). Przynajmniej w zakresie podstawowej funkcjonalności osobistego
firewalla, czy raczej filtru pakietów. Bo albo natkniesz się na przypadek,
że się "pogryzą" albo jeden z nich (ten, który zainstalował się "dalej" od
jądra i systemowej obsługi stosu TCP/IP) będzie bezrobotny...
Aby być bezpiecznym zwykle wystarczy jedna gumka (byle nie dziurawa).
Druga i kolejne dają tylko efekt "enlarge" a nie służą bezpieczeństwu
;-)))

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]  [ICQ: 275830896]