Re: [P.S.]: Jaki darmowy Firewall pod XP?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 12:04:46 MET

Użytkownik "Piotr Krzyżański" <piciu@it-faq.pl> napisał w wiadomości
news:fg1q0j$4l4$1@opal.icpnet.pl...

> Wszystko zależy do czego, a przede wszystkim dla kogo ;-)

Popieram.

> Pisałem już wielokrotnie o tym, że dla początkującego użytkownika
> zapora systemowa jest wystarczająca i polecanie czegoś innego
> doprowadza do tego, że system jest dziurawy, a user nawet nie ma
> pojęcia o tym. Doskonały przykład w poście niejakiego "scaut.00 "
> (Komunikaty Firewalaa Kerio) - dodajmy do tego svhost z katalogu
> systemowego...

Skonkretyzuję przy okazji pewną wątpliwość - Czy uruchomienie 2 zapór
może dać więcej dziur, niż tylko jednej z nich?
Przykłądowo - mam włączoną systemową, dogrywam jej Kerio, czy Comodo i
odpalam... Mniej, czy bardziej bezpiecznie?
Bo mając Kerio czynne i aktywne, zatwierdzałem też komunikaty zapory
systemowej. Nie lepiej, jeśli ruchu pilnują dwie zapory, w miejsce
jednej?
Nie gryzą się, choć Comodo musiałem trochę podopieszczać, aby mi P2P
chodziło... teraz śmiga szybko i ładnie...

--
LH
Tylko dzięki zaiste niepojętej, a tak wielkiej i niezbadanej