Re: System instaluje się na partycji E ?

Autor: Krzysztof Kapuściński <krzysztof_at_kapuscinski.org>
Data: Sun 21 Oct 2007 - 09:34:24 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> No właśnie nie jestem wcale tego pewien. Zauważ, że gdyby była to jedyna
> partycja, to przy pierwszym uruchomieniu systemu otrzymałaby ona
> automatycznie literkę C. A tak się nie stało. Tak więc albo jest jakaś
> inna partycja na dysku, na której siedzi bootmanager Windows i to ona ma
> literkę C, albo teoria o automatycznym przydzielaniu literki C partycji
> z bootmanagerem o której przed chwilą rozmawialiśmy, jest nieprawdziwa.
> I przyznam się, że sam mam wątpliwości :-).

Tutaj wątek potoczył się w inną stronę. Zatem może i ja się czegoś dowiem.

Na przykładzie jednego ze swoich dysków (cały to partycja rozszerzona z
podziałem na sześć dysków logicznych) wiem iż instalator Windows XP
przydzielony mu obszar (czy to puste miejsce, czy też niesformatowany dysk,
czy też sformatowany jako FAT32 lub NTFS) nazywał zawsze C.

Dodatkowo, mimo iż nie ma tam partycji podstawowej, zamazywał MBR (gdzie mam
zawsze instalowany program bootujący) i odmawiał zainstalowania się. Z
wcześniejszych Twoich wyjaśnień wiem, że instalator potrzebuje partycji
aktywnej aby móc zainstalować, więc po co zamazywał MBR jeżeli "wiedział",
że nie będzie mógł się zainstalować ? Jeżeli znasz odpowiedź to będę
wdzięczny. Jestem tego ciekaw ponieważ przez owo zamazywanie MBR-a
straciłem sporo czasu, trzeba było go ponownie instalować. Nie jest to
kłopotliwe dla mnie lecz zajmuje niepotrzebnie czas (zabootowanie z płyty
instalacyjnej Linuksa, odzyskanie GRUB-a z konsoli, zabootowanie systemu
celem poszukiwania w Internecie jakiś kolejnych rozwiązań).

--
Krzysztof Kapuściński