Re: Zagadka z dyskiemDysk Fujitsu MPC3032at 3G :)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 22:09:34 MET DST

Dnia Sat, 20 Oct 2007 21:33:52 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Witam
> W trakcie manewrów na płycie z prawdopodobnie zepsutym kontrolerem IDE
> second dysk przestał działać. Objawia sie to tak: Jest poprawnie widziany w
> biosie ale gdy usiłuję zabutować z niego komp (jest na tym dysku partycja z
> XP) dostaję komunikat: Błąd odczytu dysku. Jeśli podłaczę dysk do innego
> kompa, partycja jest widziana jak należy, pliki dają się odczytywać.
> Sprawdzenie softem producenta wykazało całkowitą sprawność dysku. Zaklęcie
> fdisk /mbr tym razem nie podziałało :) Wgląd w dane partycji fdiskiem
> [...]

To jest komunikat od bootmanagera Windows zainstalowanego na partycji
systemowej. Sprawdź, czy nie zmieniła się geometria dysku i czy system
plików jest nieuszkodzony. To pierwsze - Testdisk
http://www.cgsecurity.org/ (powinna być xxx/255/63), to drugie - chkdsk
/r z płytki instalacyjnej Windows spod Konsoli Odzyskiwania. Jeśli
wszystko jest OK to wykonaj fixboot <literka_partycji:>. Literkę
ustalisz poleceniem MAP.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/