Re: System instaluje się na partycji E ?

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 12:45:42 MET DST

Konrad Kosmowski log:
[...]
> Nie ma czegoś takiego jak standardowy typ partycji serwisowej, różne typy
> mają
> różnie, np. biosy Dell szczególnie reagują na pewne wartości (DEh) w MBR
> itp.

Standardowa w sensie jej rozmiaru, lokalizacji, funkcji i atrybutów.

> Faktem jest, że to *instalator* Windows nadał literkę E: (czy się mylę?
> może
> podczas startu jest nadawana?), a dla niego to kolejno A: to flopek, B:
> jest
> zarezerwowany dla przedpotopowych (z resztą flopków też już się nie robi)
> napędów 5", C: to powinna być pierwsza *widoczna* (z punktu widzenia
> instalatora) i bootowalna partycja, kolejna to będzie napęd optyczny? W
> przypadku gdy jedna literka już będzie to pewnie tak.

Vista instaluje się z Recovery bez pytania o literki. Proces jest tak dalece
automatyczny, że niemal 'padłem' z wrażenia jak to przetestowałem. Jedynie
przejście na okienko konsolowe daje niemiłe wrażenia w porównaniu z np. XP,
ale to co tam widać to przecież nie jest dla luserów;-)

> Posrane to jest.

Może i tak, ale u mnie nie!:-)

> Czy istnieje w ogóle jakiś opis tego w jaki konkretnie sposób Windows
> nadaje te
> literki?!
IMHO instalatory dla notebooków są specjalnie tworzone pod sprzęt ... no i
może 'widzimisie' czytaj pomysły danej firmy.

--
Użytkownik Windowsa myli się 3 razy:
1: Jak się żeni.