Re: System instaluje się na partycji E ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 00:06:19 MET DST

** Michal Biek <mb@2.pl.invalid> wrote:

> IMHO serwisowa jest standardowo 'hide'/niewidoczna i maskowana jako X:

Heh próbuje właśnie różne typy partycji na VMWare ale wszystkie instalator
widzi (chociaż nie rozpoznaje).

Nie ma czegoś takiego jak standardowy typ partycji serwisowej, różne typy mają
różnie, np. biosy Dell szczególnie reagują na pewne wartości (DEh) w MBR itp.

Faktem jest, że to *instalator* Windows nadał literkę E: (czy się mylę? może
podczas startu jest nadawana?), a dla niego to kolejno A: to flopek, B: jest
zarezerwowany dla przedpotopowych (z resztą flopków też już się nie robi)
napędów 5", C: to powinna być pierwsza *widoczna* (z punktu widzenia
instalatora) i bootowalna partycja, kolejna to będzie napęd optyczny? W
przypadku gdy jedna literka już będzie to pewnie tak.

Posrane to jest.

Czy istnieje w ogóle jakiś opis tego w jaki konkretnie sposób Windows nadaje te
literki?!

Tak teoretyzuje sobie bo jakoś mnie to zainteresowało. :) BTW niedługo podobne
problemy (z architekturą x86) będziemy mieli z telefonami. ;)