Re: System instaluje siÄ™ na partycji E ?

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sat 20 Oct 2007 - 02:11:46 MET DST

Użytkownik <fazi2@poczta.onet.pl> napisał w
news:ffaflm$nm8$2@nemesis.news.tpi.pl...
> Mam laptopa Asus F5V (choć podobną sytuację miałem kiedyś na zwykłym PC)
> i postawiłem na nim windowsa XP jdnak po zainstalowaniu systemu okazało
> się że system zainstalował się na dysku ale przypisał partycji
> systemowej literÄ™ E natomiast litera C jest zarezerwowana dla jakiegoÅ›
> dysku wymiennego (możliwe że jest to czytnik kart).

Mało prawdopodobne, raczej masz na dysku partycję, której nie widzisz, np.
jakąś serwisową, diagnostyczną, czy jaką tam ASUS daje. Sprawdź może
w instrukcji notebooka jak się powinno reinstalować system. Może starczy
jakiś Fx nacisnąć przy bootowaniu.

> Potrzebuję żeby system był na partycji C - w tym momencie nie za bardzo
> mogę to zmienić (z poziomu managera dysku nie pozwala zmienić oznaczenia
> litery dysku systemowego).
> Jak można to rozwiązać - w gre wchodzi i reinstalacja systemu tylko co
> trzeba zrobić żeby system znów nie przpisał sobie litery E.

Jak chcesz (możesz) zainstalować od nowa, to spróbuj po prostu usunąć
wszystkie pliki i katalogi z partycji (po zabootowaniu z jakiegoÅ› liveCD
typu UBCD), nie usuwaj partycji, ewentualnie sprawdź, czy jest aktywna,
i zainstaluj na istniejÄ…cej.
Albo usuń i załóż czymś zewnętrznym (i przy okazji zobaczysz jakie tam
naprawdę partycje są) zanim zabootujesz z płytki instalatora.

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)