Re: Outlook Express 7 pod Vistą

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Fri 19 Oct 2007 - 15:43:23 MET DST

In news:ff9j5e$82g$1@inews.gazeta.pl , *latet* wrote:
> Ale jednak w opcjach "konserwacja" jest ustawienia kompaktowania
> co ileś tam uruchomień programu.

Też mówię, pojęcie zostało, tylko dotyczy jakby czego innego.
Same maile siedzą w indywidualnych w plikach *.eml, ale istnieje
coś na kształt bazy, która pamięta informacje ze wszystkich maili,
tematy, daty, stan przeczytania, itp.
I ta 'baza' wymaga raz po raz uporządkowania. Tyle, że nie ma
wpływu jak poprzednio na przepełnianie dbx, stąd brak potrzeby
uruchamiania przez użytkownika.

> Co jeszcze daje przechowywanie w .eml? Czy można np.
> usunąć załącznik, zostawiając tresc maila?

Jest bardziej odporne na uszkodzenia, jeśli padnie, to jeden plik
z pojedynczym mailem, bazę można sobie odtworzyć.
Do tej pory miałem sporo obaw, czy ilość plików wytworzonych
w ten sposób (np. dla newsgroups) nie będzie powodowała kłopotów.
Byłby, jak sądzę kłopot przy FAT32, a przynajmniej strata miejsca
(co plik to cluster). Ale w NTFS tego problemu nie ma.
No i wszystko chodzi nadspodziewanie sprawnie.

> Jak z konta zwyklego usera zajrzeć do folderu poczty
> (znam ścieżkę, ale nie mogę wejść).
> (nie wiem jak włączyć pokazywanie ukrytych folderów :-)

To generalnie, w Viście, masz do zapoznania się z pewnymi zmianami.
Parę folderów zmieniło nazwy, np 'Documents and settings' to teraz
'Users'. Natomiast pozostawiono, pewnie dla kompatybilności ze
starszymi aplikacjami ich stare nazwy, z tym, że teraz są one
linkami do rzeczywistych folderów. Więc jak nie możesz wejść
w Documents and settings, idź do Users.
Z pocztą jest jeszcze więcej zmian, zniknęły tożsamości, a więc
poczta nie jest przechowywana w 'Identities\{GUID}'
ostatecznie leży w katalogu:
%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
gdzie %userprofile% to \Users\nazwaużytkownika

> Czy to są takie same pliki .eml jak pod OE6, tzn. ze można
> je ręcznie wstawić do OE6?

Tak, czysto tekstowa zawartość poszczególnych maili.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)