Re: Co zacz, czyli (rozwi±zane) k³opoty z FTP.

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 13 Oct 2007 - 20:50:28 MET DST

On Wed, 10 Oct 2007 01:42:19 +0200, Lawrens Hammond wrote:

> Jak ju¿ pewnie zezna³em, mam na nowo po³o¿onego XP.
> Dwa ogniomurki w szeregu takowo¿.
> Total Commander z wbudowanym klientem FTP.
> Odpalam po³±czenie FTP, pierwsze zg³oszenie OK, port command succesfull
> ok, ale jak ma ¶ci±gn±æ katalog - rzopa.
> W³±czone s± Kerio i systemowa zapora (tak ma byæ, zreszta wszystko
> reszta chodzi galanto, z P2P 5 sekund dodatkowej gimnastyki i po
> k³opocie) - nie idzie.
> Ale wystarczy, ze któr±kolwiek z zapór wy³±czê, systemow±, czy Kerio -
> po³±czenie o¿ywa.
> [...]

Czy lepiej czy gorzej dziala tryb pasywny - s± ró¿ne teorie. Pasywny jest
lepszy dla administratorów firewalla. Pozwala na mniejsze kombinowanie z
regu³kami. Dla pasywnego otwierasz port 20 i 21 i masx ¶wiêty spokój. Dla
aktywnego musisz kombinowaæ z po³±czeniami typu established i innymi
rzeczami w zale¿no¶ci od firewalla. Generalnie - nie ma wiêkszych ró¿nic
poza konieczno¶ci± ustawiania trybu pasywnego w kliencie.

--
Pozdrawiam
Piotrek