Re: Jak poprawić przyporządkowanie ikonek do typów plików?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 12 Aug 2007 - 08:29:10 MET DST

In news:f9lfh3$e6n$1@news.onet.pl,
*michalek* <michales@polbox.pl> typed:
> No właśnie. Nie wiem czym to spowodowałem
> ale od pewnego czasu wszystkie Office'owe programy
> "zgubiły" swoje ikonki które były wyświetlane w Eksploratorze
> czy na pulpicie. Czyli taka z literką W dla Worda X dla Excela
> itd.
>
> Przy czym samo przyporządkowanie typów plików .doc, .xls
> działa poprawnie. Czyli klikanie na plik wywołuje poprawnie
> program obsługujący go.
> Poradźcie jak poprawić to wyświetlanie ikon.
> Pewnie proste, ale nie udało mi się znaleźć w necie.

Dla Worda;
Znajdz HKEY_CLASSES_ROOT\.doc
w prawym oknie odczytaj wartośc domyslną np.Word.Document.8
Przejdz do tego klucza i znajdz tam DefaultIcon:
HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\Word.Document.8\DefaultIcon
w prawym oknie wstaw sciezke do pliku z ikonka Worda

Dla Excel:
HKEY_CLASSES_ROOT\.xls
w prawym oknie odczytaj wartośc domyslną np.Excel.Sheet.8
Dalej wykonaj jak z Wordem
Restart

PS.
W przypadku ikon na pulpicie takie objawy może powodować
uszkodzony plik z ikonami.
Jest on ukryty w katalogu D&S\user... i ma nazwę IconCache.db lub
ShellIconCache (W9x).
Jest to plik, w którym Windows przechowuje kopie ikonek pobranych z różnych
plików w celu ich wyświetlenia.
Co jakiś czas warto go wykasować, bo ciągle rośnie o nowe ikonki, nie
mówiąc już o tym, że przy zmianie np.ikonki skojarzonej z danym typem
pliku Windows wyświetla uparcie starą.
Po restarcie wszystkie ikonki powinny odzyskać właściwe barwy i kształty.
oraz zmien w Rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
wartosc ciagu "Max Cached Icons" = np. 4000
Często na pulpicie/desktopie jest bardzo dużo ikon (60 - 100). Zdarza się,
że niektóre z nich zmieniają swój wygląd w zupełnie przypadkowy sposób.
Dzieje się tak dlatego, że system Windows ma ustawiony limit na cache ikon.
Na szczęście istnieje sposób na zredukowanie liczby odwołań do dysku jest
zwiększenie liczby przechowywanych w buforze ikon plików na dysku.
Ustawiamy wartość (string) na liczbę pomiędzy 4000 a 8000. Windows używa
domyślnej wartości 4000, a można ją powiększyć np. dwukrotnie wpisując 8000.
Im większa wartość, tym więcej ikon może Windows cache'ować.
Inną możliwością - bardziej prawdopodobną -są kłopoty z kartą graficzną.
Mogą to być źle działające sterowniki albo przegrzewająca się czy wręcz już
uszkodzona karta (procesor graficzny lub pamięć na karcie).
W pierwszym przypadku należy ściągnąć nowsze sterowniki do karty i do
chipsetu/AGP (niekoniecznie najnowsze) i prawidłowo je zainstalować:
- zmienić dotychczasowe sterowniki karty na Standardową VGA PCI;
- w trybie awaryjnym usunąć stare sterowniki karty i stare sterowniki do
chipsetu;
- po uruchomieniu w trybie normalnym zainstalować nowe sterowniki do
chipsetu;
- po restarcie zainstalować nowe sterowniki karty graficznej.
W drugim przypadku najbardziej istotne jest odkurzenie całego sprzętu,
przetarcie styków i dociśnięcie wszystkich kart i kabli w gniazdach.
Może wystarczy przełożenie karty do innego gniazda.
itd...