Re: Codzienny BSOD - Jak się go pozbyć?

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 03:08:57 MET DST

Lawrens Hammond wrote:

> Tzn. nie ma czegoś takiego jak np. STOP 0x50
> (Kernel)_Page_Fault_In_Nonpaged_Area ?

Kurczę, wiedziałem, że warto przeczytać cały ekran a nie tylko cyferki na
dole... :) Jak jeszcze raz wyskoczy to napiszę dokładnie. :)

> A bez instalacji, wyłączony ponowny rozruch...?
Bez instalacji czego? Tak, wyłączony ponowny rozruch. Lubię wiedzieć czy
reset nastąpił z winy softu/sprzętu czy dlatego, że z nadmiaru emocji w
Quakeu kopnąłem listwe. :P

> Zdarzyć się może przy wadliwym jakimś sterowniku, uszkodzonej pamiątce
> RAM, albo, z rzadka, gdy systemowi nagle i twardo zabraknie pamięci,
> tzn. suma RAM i swapa jest mniejsza od potrzeby np. jądra, czy jakiegoś
> ważnego sterownika.

To trochę dziwne, bo wcześniej działało przez około rok bez ąadnych
problemów. A system był obciążany innymi zadaniami znacznie bardziej niż
teraz...

> To nie dajesz rady Osłatak ustawić, zeby łącza nie zapychał? Nie żartuj
> :))

*Chcę* aby wysysał z łącza ile tylko fabryka dała ale kiedy chcę poganiać
po sieci przeglądarką czy czytnikiem news to chciał bym aby troszkę tego
łącza zostało przydzielone dla tych programów.

Jak ustawiam upload mniejszy niż 16 kb/s to download spada ze 128 kb/s do
zaledwie 32 kb/s. Automatyczna kontrola przez Osła też odpada bo on to robi
z dość sporym opóźnieniem. Z Cfosem mogę nawet pograć po sieci kiedy Osioł
pracuje.

> Coś musiałeś źle poustawiać. Pewnie nie wróciłeś do ustawień sprzed
> promocji... to i łącze zarzyna. Ustaw wizardem aktualne parametry i nie
> odptaszaj ograniczenia.
> Poza tym, może być potrzebne w ustawieniach zaawansowanych stępnienie
> niektórych wyostrzonych parametrów, Osioł może zarzynać Ci zasoby, bo
> jest zasobożerny.To i jak się wyczerpią (W NT też to występuje), może
> zdarzyć się coś, co tylko Bóg wie o tym.

Starałem się aby było dobrze. Ustawienia są te same od dłuższego czasu.
Ustawiłem ręcznie nowe parametry łącza. I nie za bardzo wiem co można
stępić w zaawansowanych ustawieniach... Odświeżanie statystyk? IP filter?

> Wydaje mi się, że wystarczy prawidłowo eMule ustawić (Acha, Osiołek, czy
> Emule? bo często spotykam się z zamiennym określaniem tegoż?). Jeśli, to
> program ograniczający łącze nie będzie potrzebny.

To jest eMule działający na modzie ScarAngel.

> Próbowałem wywnioskować, ile masz RAM, ale nie udało mi się. Może po
> prostu trzeba dołożyć?

512 MB RAM + 1024 MB Swap (stały rozmiar). Do tej pory wystarczało nawet na
zabawę zasobożernym trialem Photoshopa oraz na pamięciożernego Acrobat
Readera 7 z PDFami z zeskanowanymi czasopismami (żre pamięć jak głupi).

> Spróbuj jeszcze... Jeśli system zaraz po starcie nie zajmuje Ci więcej
> niż 80-90 % pamięci RAM, to spróbuj (ryzykowne nieco, jeśli więcej, niż
> 80 %) wyłączyć plik wymiany, odpal system bez niego, ale nic nie
> uruchamiaj, spróbuj odszukać plik wymiany, jeśli nie ma, to dobrze,
> jeśli jest, to skasuj. Włącz od razu na nowo swapa, ustal wielkość,
> restart, powinno już być dobrze. Czasem taki wybieg pomaga.

Po starcie zajmuje około 200 MB pamięci. Od dawna ma wyłączone niepotrzebne
usługi a w zamian za to kilka innych programów.

> Acha - i napisz, czy jest napis STOP i jaki jest zaraz po nim numer,
> jeślitekst, to także. Czy jest tylko ten kod, co go na początku podałeś?

Jak się trafi kolejny restart to dokładnie jego opiszę. Chociaż to może
potrwać dobę lub dwie...

> Przy okazji popróbuj - poruszac złączami, kośćmi RAM (na wyłączonym
> kompie!), sprawdź, czy wtyczki zasilania nie są luźne (ew. podociskaj
> styki, pęsetą, czy obcążkami od powiednio małymi, delikatnie!),
> wreszcie, memtestem przeleć pamięć. Mogą być jeszcze inne fizyczne
> przyczyny... Sprawdź zasilacz...

Jeśli metody softwareowe zawiodą to wezmę się za hardware...

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *