Re: Codzienny BSOD - Jak się go pozbyć?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 05 Aug 2007 - 00:06:04 MET DST

Użytkownik "Paweł Tomaszewski" <peval84@gezate.pl> napisał w wiadomości
news:1psws4ftcv0kw.dlg@usmiechnijcie.sie.buraki.pl...
> Witam.
>
> Mój problem występuje kiedy zapuszczę na dłuższy czas Osiołka. Już od
> tygodnia codziennie pojawia mi się BSOD wypluwając jedynie kod błędu
> jako
> CFCFCF 0x0001. Ustaliłem, że błąd ten oznacza: "0x0001 Niewłaściwa
> funkcja".

Tzn. nie ma czegoÅ› takiego jak np. STOP 0x50
(Kernel)_Page_Fault_In_Nonpaged_Area ?

> Sam kod niewiele mówi a już na pewno nie sugeruje co jego spowodowało.

Kod po STOP potrafi powiedzieć bardzo dużo, a dodatkowo te 4 wartości w
nawiasie, które precyzują zdarzenie.

> Poszukałem w sieci jakieś opisy błędów i znalazłem stronę:
> http://cybertrash.pl/Tata/Niebieski%20ekran%20_BSOD_.html

A bez instalacji, wyłączony ponowny rozruch...?

> Serwer nie mógł przydzielić pamięci z puli niestronicowanej, ponieważ
> pula
> ta była pusta.

Pasuje do błędu nr 0x50. Ewentualnie C2 nie wydaje mi się obcy... ale
bardziej 50, znając życie z własnych doświadczeń.
Zdarzyć się może przy wadliwym jakimś sterowniku, uszkodzonej pamiątce
RAM, albo, z rzadka, gdy systemowi nagle i twardo zabraknie pamięci,
tzn. suma RAM i swapa jest mniejsza od potrzeby np. jÄ…dra, czy jakiegoÅ›
ważnego sterownika.

> Do tej pory wszystko doskonale pracowało. Osiołek i Cfos nieźle dawali
> rady. Obecnie zainstalowałem najnowszą wersję eMule jaka była
> dostępna -
> bez rezultatów. Cfosa też mam najnowszego bo mam na niego licencję.
> Cfosa
> używam od ponad roku i jak dotąd nie sprawiał najmniejszych problemów.
> Jego
> odinstalowanie nie wchodzi w grę bo oznaczało by to również pozbycie
> siÄ™
> Osła. Sam Osioł niestety tak zapycha łącze, że nawet wiadomości na

To nie dajesz rady Osłatak ustawić, zeby łącza nie zapychał? Nie żartuj
:))

> komunikatorach są wysyłane z widocznym opóźnieniem. Cfos sprawia, ze z
> Osłem mogę swobodnie ganiać po sieci.

Wystarczy eMule dobrze ustawić. Z doświadczenia wiem, że optimum, to 80
procent szybkości w danym kierunku, czyli np. mając spływ 1 Mbit, a
wydmuch np. 128 kbps, ustawiasz 800 kbit spływ, a ok. 100 kbit wydmuch.
Przez pozostałe 20 % wszystko co trzeba spokojnie się przeciśnie.

> Jakiś czas temu kablówka w ramach promocji dała na jakiś miesiąc aż
> 5mbit
> download. Wtedy Osioł szarpał po 400kb/s i nic się nie działo. Teraz
> znów
> jest /tylko/ 1mbit i kompek odstawia takie numery...

Coś musiałeś źle poustawiać. Pewnie nie wróciłeś do ustawień sprzed
promocji... to i Å‚Ä…cze zarzyna. Ustaw wizardem aktualne parametry i nie
odptaszaj ograniczenia.
Poza tym, może być potrzebne w ustawieniach zaawansowanych stępnienie
niektórych wyostrzonych parametrów, Osioł może zarzynać Ci zasoby, bo
jest zasobożerny.To i jak się wyczerpią (W NT też to występuje), może
zdarzyć się coś, co tylko Bóg wie o tym.

> Mam na dysku obraz partycji systemowej zrobiony zaraz po instalce
> systemu,
> sterowników i najważniejszego softu więc reinstalka zajęła by zaledwie
> kilka minut. Uzupełnianie różnicy w sofcie może kilka godzin. Ale nie
> chce
> mi się reinstalować systemu z powodu głupiego błędu który zapewne da
> siÄ™
> jakoś rozwiązać.

Wydaje mi się, że wystarczy prawidłowo eMule ustawić (Acha, Osiołek, czy
Emule? bo często spotykam się z zamiennym określaniem tegoż?). Jeśli, to
program ograniczający łącze nie będzie potrzebny.

> Please, Help! :)

Próbowałem wywnioskować, ile masz RAM, ale nie udało mi się. Może po
prostu trzeba dołożyć?
Spróbuj jeszcze... Jeśli system zaraz po starcie nie zajmuje Ci więcej
niż 80-90 % pamięci RAM, to spróbuj (ryzykowne nieco, jeśli więcej, niż
80 %) wyłączyć plik wymiany, odpal system bez niego, ale nic nie
uruchamiaj, spróbuj odszukać plik wymiany, jeśli nie ma, to dobrze,
jeśli jest, to skasuj. Włącz od razu na nowo swapa, ustal wielkość,
restart, powinno już być dobrze. Czasem taki wybieg pomaga.
Acha - i napisz, czy jest napis STOP i jaki jest zaraz po nim numer,
jeślitekst, to także. Czy jest tylko ten kod, co go na początku podałeś?
Przy okazji popróbuj - poruszac złączami, kośćmi RAM (na wyłączonym
kompie!), sprawdź, czy wtyczki zasilania nie są luźne (ew. podociskaj
styki, pęsetą, czy obcążkami od powiednio małymi, delikatnie!),
wreszcie, memtestem przeleć pamięć. Mogą być jeszcze inne fizyczne
przyczyny... Sprawdź zasilacz...

--
LH
Zjadłeś wszystkie rozumy?