Re: raid 5 na 3 dyskach + widnows

Autor: Kit <kit_at_data.plwywal.to>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 09:13:46 MET DST

"Kajetan" <no-mail@no-problem.pl> napisał(a):
> Użytkownik "milutki" <abu_debu@algrim.pl> napisał w wiadomości
>
> Nie wiem. Podejrzewam ze kilkaset zlotych. Ale moze opisz po co ci taka
> macierz?
> Bo skladac cos takiego do domu to sredni pomysl (lepiej mirror) a do
> powazniejszych
> zastosowan to polecalbym jakis lepszy kontroler (np. Adaptek 2230SLP)
> jesli
> nie
> embedowane rozwiazania typu SmartArray czy PERCe.

> To co jest wsadzone w plyty desktopowe, to jest ogolnie niewiele warte.

Podpisuje sie pod tym co wyzej napisal Kolega. Swoja droga ponawiam pytanie
z czystej ciekawosci jaka plyta (dokladny model) wspiera raid5, spotkalem
sie do tej pory z 0,1,job.
Sam korzystam na desktopie z 0 na trzech dyskach SATA 120GB MAXTOR z 8MB
cash od dwoch lat. Na ewentualna calkowita utrate danych moge sobie
pozwolic ale szybkosci mozna tylko pozazdroscic.

Jako ciekawostke podam ze Hitachi oferuje juz dyski z pamiecia podreczna
32MB(!), czasem 8,5 ms moze i to duzo jednak przy rozkladzie na trzy
nosniki?

Oczywiscie trzeba miec swiadomosc wady zastosowania stripingu.