Re: pulpit zdalny

Autor: rs <no.address_at_no.spam.com>
Data: Wed 20 Jun 2007 - 16:39:33 MET DST

On Wed, 20 Jun 2007 09:08:23 +0200, Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>
wrote:

>Taa... zwlaszcza w dużej firmie. Ale nawet i w małej są komputery,
>których się po prostu do Internetu nie wpina.

ale ja nie mowie o korporacji czy innym wiezieniu, ale normalnej
firemce jakich wiele i prywatnym uzyciu. konkretnie mowie o firmie w
ktorej pracuje i z takiego punktu widzenia rozpatruje przydatnosc tego
softu.

>Darmowy DDNS rozwiązuje wszelkie problemy. Poza tym firmy z reguły mają
>stałe IP.

to powiedz mojej mamie bedacej za neostrada, ktora ma prawie wszystkie
porty pozamykane i zmienne IP, zeby sobie zasubskrybowala ten service
i go skonfigurowala.

>Ale kwestię otwierania portów na routerze przytoczyłeś jako wadę, a ja
>pokazuję, że tak nie jest.

patrz wyzej przyklad podlaczenia mojej mamy. wielu innych prywatnych
userow nie bedzie rowniez grzebac w regulach routera. dla nich
rozwiazanie radmina jest nie do przejscia.

>Jeśli po obu stronach są dwa pliki z których jeden ma zaktualizować
>drugi, to Radmin skopiuje tylko różnice między nimi. Innymi słowy,
>synchronizacja dwóch plików Outlook.pst będzie wymagała przykładowo
>transferu jedynie kilku MB danych, a nie kilkuset.

akurat w to mi sie nie che wierzyc. chcialbym zobaczyc obrazek, ktorzy
przeszedl przez taki transfer, albo plik binarny. wiem ze tak robi z
odswiezaniem ekranu. wiekszosc softu chyab tak robi.

>LogMeIn w wersji free wygląda bardzo ubogo i nie nadaje się do
>porównania z Radminem.

a co jeszcze potrzebujesz? tematem jest zdalna kontrola komputera.
logmein to robi. radmin to robi, wiec nie widze zeby to byly programy
nie do porownania. jesli myslisz o jakis innych fajerwerkach, ktore
zapewnia radmin, to sa one poza tematem.

>[...]
>
>Oczywiście. To chyba standard w dobrych programach tego typu.

hehehehe. ile kursorow jest wtedy na ekranie? czy kazdy z kontrolerow
pracuje w innej "warstwie"? jak sa przydzielane priorytety do
programow, jesli np. jeden chce otworzyc aplikacje, ktora jest juz
otwarta i moze byc tylko jedna jej kopia otwarta w danym czasie?

>Jakoś to działa, ale nie jest specjalnie wygodne. Viewer Radmina nie
>wymaga ani zakładania konta "secondary user", ani instalacji programu na
>komputerze. Ot, po prostu odpalamy pojedynczy plik wykonywalny z pena
>USB i już możemy kontrolować dowolny komputer z Radminem.

ale to chyba kazdy soft mozna tak zainstalowac? btw. logmeina rowniez.

>Nie wspomniałem jeszcze, że instalacja Radmina nie wymaga żadnych
>skomplikowanych zabiegów, jak w przypadku LogMeIn.

jakich skomplikowanych? te skomplikowane zabiegi maja sie nijak do
koniecznej modyfikacji regul routera.

>Wierzę na słowo.

wlasnie sie ostatnio zdziwilem, jak to odkrylem. musieli zmienic cos w
ostatnich updateach.

>Zaś Radmin robi kółka wokół LogMeIn ;-). Sprawdź to kiedyś.

no wlasnie sprawdzam. logmein chodzi szybciej, albo przynajmniej
podobnie po internecie jak radmin w sieci lokalnej.

>Bez problemu
>pracuję z Radminem nawet na połączeniu modemowym. Jego algorytm
>odświeżania obrazu jest dla mnie wzorem.

na modemie nie kombinowalem, ale przycialem kiedys w celu testow pasmo
do ok. 50kbps i logmein dzialal ok. nie byla ro rakieta i przyjenosc
dziala juz nie taka, niemniej nadal dalo sie pracowac.

>No, to jest argument nie do pobicia. Ale pytałeś o program najlepszy w
>swej klasie, a nie najtańszy. Inna sprawa, że oba są przeznaczone dla
>nieco innego kręgu odbiorców; LogMeIn - dla domu, Radmin - dla nieco
>bardziej wymagających zastosowań.

owszem. tu sie moge zgodzic, ale to tyczy sie wersji free. w wersji
platnej logmein oba programy maja bardzo podobne mozliwosci. <rs>