Re: pulpit zdalny

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Jun 2007 - 09:08:23 MET DST

Dnia Tue, 19 Jun 2007 18:05:26 -0400, rs napisał(a):

> mozna patrzec na to jako minus tego softu, ale z drugej strony obecnie
> prawie kazdy ma dostep do internetu.

Taa... zwlaszcza w dużej firmie. Ale nawet i w małej są komputery,
których się po prostu do Internetu nie wpina.

> za kazda zmiana dynamicznie przydzielonego IP trzeba
> przekonfigurowywac viewery. mialby z pewnoscia aproblmey podlaczenia
> sie do kompow w niektorych serupach neostrady.

Darmowy DDNS rozwiązuje wszelkie problemy. Poza tym firmy z reguły mają
stałe IP.

> logmein nie jest to potrzebne

Ale kwestię otwierania portów na routerze przytoczyłeś jako wadę, a ja
pokazuję, że tak nie jest.

> jakie roznice i jakich plikow.

Jeśli po obu stronach są dwa pliki z których jeden ma zaktualizować
drugi, to Radmin skopiuje tylko różnice między nimi. Innymi słowy,
synchronizacja dwóch plików Outlook.pst będzie wymagała przykładowo
transferu jedynie kilku MB danych, a nie kilkuset.

> logmein nie ma transferu plikow w wersji free.

LogMeIn w wersji free wygląda bardzo ubogo i nie nadaje się do
porównania z Radminem.

[...]
> mowisz, ze jednoczesnie kilku "kontrolerow" moze jezdzic kursorem po
> zdalnym pulpicie?

Oczywiście. To chyba standard w dobrych programach tego typu.

> logmein tez nie widze problemu, nawet w jednym. przegladarki.

Jakoś to działa, ale nie jest specjalnie wygodne. Viewer Radmina nie
wymaga ani zakładania konta "secondary user", ani instalacji programu na
komputerze. Ot, po prostu odpalamy pojedynczy plik wykonywalny z pena
USB i już możemy kontrolować dowolny komputer z Radminem. Wygodniejszy
jest jedynie Zdalny Pulpit, ale niestety z uwagi na luki w
bezpieczeństwie protokołu nie jest on alternatywą dla Radmina.

Nie wspomniałem jeszcze, że instalacja Radmina nie wymaga żadnych
skomplikowanych zabiegów, jak w przypadku LogMeIn.

> to oferuje wersja platna logmein.

> logmein tez.

Wierzę na słowo.

> logmein robi kolka na okolo pcanywhere, ktorego kiedys za demona
> szybkosci wsrod podobnych programow uwazalem.

Zaś Radmin robi kółka wokół LogMeIn ;-). Sprawdź to kiedyś. Bez problemu
pracuję z Radminem nawet na połączeniu modemowym. Jego algorytm
odświeżania obrazu jest dla mnie wzorem.

> no i na koniec. logmein w swej darmowej wersji jest darmowy. tralala.
> <rs>

No, to jest argument nie do pobicia. Ale pytałeś o program najlepszy w
swej klasie, a nie najtańszy. Inna sprawa, że oba są przeznaczone dla
nieco innego kręgu odbiorców; LogMeIn - dla domu, Radmin - dla nieco
bardziej wymagających zastosowań.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/